Lean management, czyli koncepcja zarządzania zakładająca "wyszczuplanie" producenta, u jednych wywołuje gwałtowny entuzjazm, u innych... Dreszcz niepokoju. Wezwanie szefa: "Musimy działać bardziej lean!" bywa odbierane jako komunikat: "Będziemy zwalniać". Szeregowi pracownicy,też kierownicy niższego szczebla, a czasem i menedżerowie, zamiast doceniać zalety wysmuklonego zarządzania, serdecznie go nienawidzą i na skutek czego, świadomie albo podświadomie, je sabotują.
Czy czynią tak z czystej złośliwości? Raczej nie. Prędzej dlatego, iż nie rozumieją koncepcji albo nie widzą dla niej zastosowania we własnej zawodowej codzienności. Lean management jawi im się raczej jako dodatkowy problem, a nie rozwiązanie wielu kwestii, z którymi zmagają się w pracy. Skoro tak jest, to znaczy ni mniej, ni więcej, tylko tyle, iż szczupłe zarządzanie jest wprowadzane w firmie nieskutecznie. Jak zrobić to produktywnie, tak aby nie tylko uniknąć błędów i spełnić pokładane w tej koncepcji nadzieje, lecz też aby spotkała się ona z pełnym zrozumieniem i akceptacją załogi? Tego dowiesz się z książki Tomasza Króla.