\n\nKsiążka stanowi oryginalne kompendium wiedzy nie tylko o organizacji i zarządzaniu audytem, lecz także o jego problemach i sposobach ich rozwiązywania. \n\nW zarządzaniu organizacją, niezależnie od struktury własnościowej i jej wymiarów, audyt odgrywa wyraźną rolę.
pozwala na zapobieżenie efektowi „śnieżnej kuli", a zatem narastaniu błędów, które początkowo nieduże po skumulowaniu wpływają zgubnie na organizację. \n\nPublikacja posiada analizę pogłębionych badań planowania audytu i zarządzania zespołami audytowymi.
W badaniach wykorzystano metody i techniki właściwe dla dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości. Prowadzono je w ramach strategii pluralizmu metodologicznego. \n\n Autor przedstawia m.in. Następujące zagadnienia: funkcje audytu, problematykę jego planowania i organizowania, sposoby formułowania i prezentowania ustaleń audytu, założenia audytu zarządzania wiedzą i audytu wydajności organizacji, a także poszczególnych funkcji zarządzania organizacją.
\n\nPodjęto w dodatku próbę identyfikacji problemu audytu związanego m.in. Z funkcjonowaniem organizacji w nieprzewidywalnym otoczeniu, przez obserwację jej działania w warunkach pandemii COVID-19. Na podstawie badań, zgodnie z założeniem autora, zidentyfikowano problemy badawcze wymagające rozwiązania w kolejnych badaniach naukowych.
Pośrednim celem badań była systematyzacja aparatu pojęciowego. \n\n Adresaci: \n\nKsiążka jest dedykowana dla wszystkich osób podlegających audytowi wewnętrznemu i kontroli instytucjonalnej, czyli całego sektora publicznego oraz prywatnego, korzystającego z dotacji, czy innych form wsparcia publicznego.
Będzie cennym źródłem wiedzy dla prawników praktyków oraz przedstawicieli nauki i studentów prawa, ekonomii, administracji.