Jak kreować ciekawe treści? Jak przyciągać uwagę konsumentów do towaru czy współpracowników do pomysłu? Co można zrobić,produkować prawdziwe więzi z ludźmi w kulturze braku cierpliwości i wyobcowania?
Twitter pozwala na wpisy o maksymalnej długości 140 znaków. Snapchat daje maksymalnie osiem sekund. Prezentacje TED to osiemnaście minut. Wpisy na blogu Setha Godina, guru marketingu, niemal nigdy nie są dłuższe niż 200 słów.
Według magazynu „Fast Company” jedna osoba na cztery rezygnuje z przeglądania strony internetowej, jeśli jej treść ładuje się dłużej niż cztery sekundy. Mamy do czynienia z prawdziwą epidemią braku cierpliwości, a równocześnie cierpimy na alienację i niedobór uwagi. Na szczęście są sposoby pozwalające pokonać broniczne rozproszenie uwagi odbiorców. Wynajdziesz je w tej książce.
Sam Horn, specjalistka z zakresu komunikacji i autorka wielu bestsellerowych książek, przedstawia mocne techniki pozwalające zainteresować twoich odbiorców i skłonić ich, żeby odłożyli wszystko na bok i skoncentrowali swoją uwagę na tobie i twoich słowach.
Jej ośmioetapowy proces INTRIGUE ukazuje, w jaki sposób przekształcić nudne i przeładowane treścią przekazy w spójną, przekonującą i produktywną komunikację dwustronną. Horn na bazie konkretnych case studies omawia m.in. Progresywne sposoby inicjowania konwersacji w trakcie spotkań networkingowych, wyjaśnia, jak zbudować atmosferę zaciekawienia podczas wystąpienia na scenie czy jak skoncentrować uwagę inwestorów za pomocą krótkiej prezentacji. Jeżeli chcesz skutecznie dotrzeć do kogoś ze swoim przekazem, musisz przygotować interesującą treść, która ZAINTRYGUJE twojego rozmówcę.
I (Intro) Wprowadzenie. Zacznij od wstępu, który przykuwa uwagę. Spraw, by ludzie podnieśli brwi ze zdziwienia.
N (New) nowe. Nie starczy, by była to prawda – to jeszcze musi być coś NOWEGO. Zadbaj o aktualność danych.
T (Time-Efficient) Właściwe użycie czasu. Zdobądź zaufanie dzięki produktywnemu gospodarowaniu czasem. Ogranicz długość swoich wypowiedzi.
R (Repeatable) proste do powtórzenia. Utwórz hasło, które zapadnie im w pamięć. Chwila przerwy i… uderzenie. Wezwanie do działania ma zawierać rytm, aliterację i rym.
I (Interact) Interakcja. Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w interakcję. Zbuduj scenariusze, by ludzie mogli współuczestniczyć i współtworzyć.
G (Give) Dawanie. Słuchaj tak, jak chcesz, by ciebie słuchano. Wyjdź ze swej głowy. Używaj ich języka, zaspokajaj ich potrzeby.
U (Useful) Przydatne. Pokaż realne korzyści. Dawaj możliwości, nie rozkazy.
E (Examples) Przykłady. Nie opowiadaj historyjek, dziel się przykładami z życia. Spraw, by odbiorcy przejęli się problemem dzięki teleskopowi empatii.
Narzędzia modelu INTRIGUE pozwolą ci efektywnie przykuć i utrzymać uwagę odbiorcy: widza, słuchacza, czytelnika.
***
Bez względu na to, czy przedstawiasz jakiś nowy produkt, prowadzisz prezentację, promocję, czy chcesz kogoś do czegoś przekonać, Sam Horn nauczy cię, w jaki sposób zdobyć uwagę ludzi – i ją utrzymać.
Daniel H. Pink, autor książek Drive. W pełni świeże spojrzenie na motywację i Jak być prawidłowym sprzedawcą
nawet nie próbuj przygotowywać oferty, propozycji handlowej albo prezentacji bez uprzedniego przeczytania tej książki.
Kay Koplovitz, założycielka USA Networks, prezes Springboard Enterprises
W dzisiejszym świecie biznesu, w którym obserwujemy coraz mniej zaangażowania, techniki zwiększania zaangażowania pracowników i klientów poprzez koncentrację na ich potrzebach i priorytetach w pierwszej kolejności (…) to obowiązkowe narzędzia każdego lidera.
Marshall Goldsmith, autor książki Pozytywne nastawienie, jeden z 50 największych myślicieli biznesowych świata wg magazynu „Thinkers”
wystarczyło dziesięć sekund przeglądania tej książki, bym dał się wciągnąć przykuwającym uwagę historiom opowiadanym przez Sam. To najbardziej praktyczna, inspirująca i dająca się użyć w życiu(!) książka, jaką kiedykolwiek widziałem na temat zdobywania uwagi innych ludzi.
Derek Sivers, mówca TED (First Follower) oraz założyciel firmy CD Baby
***
Sam Horn jest specjalistką-strategiem w zakresie pozycjonowania, komunikowania i kreowania producenta z dwudziestoletnim stażem pracy i licznymi sukcesami we współpracy z takimi klientami, jak Intel, NASA, Boeing, KPMG czy British Airways. Była jedną z najwyżej ocenianych prelegentek na liście najszybciej rozwijających się firm 500/5000 magazynu „Inc.”. Jest także autorką książek z listy bestsellerów „New York Timesa”, m.in. TONGUE FU! Sztuka walki językiem oraz Jutro? Nie ma takiego dnia w tygodniu!