Wszyscy codziennie opowiadamy historie Robimy to w trakcie prezentacji biznesowej, wygłaszając mowę w trakcie ważnej uroczystości czy w trakcie randki. Opowieść to nadzwyczajny sposób na to, żeby w zwięzły sposób przekazać dane znaczne, trafne i – co nad wyraz ważne – dotyczące nas w sposób bezpośredni.
Co jednak zrobić, aby z interesującej anegdoty wydobyć coś, co zapadnie wszystkim w pamięć? Co właściwie mielibyśmy opowiadać? Od czego zacząć? Od lektury tej książki. Wykorzystaj moc storytellingu Storytelling to książka dla każdego, kto chce opowiadać – czy to po to, aby zrobić dobre wrażenie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, korzystnie wypaść podczas spotkania biznesowego, czy wygłosić ciekawy toast weselny.
Ta książka podpowiada, jak dopracować opowieść, a także uwolnić drzemiący w nas potencjał mówcy. także proste ćwiczenia, które upraszczają użytkowanie umiejętności storytellingowych w praktyce. Wskazuje w dodatku dziesięć pułapek czyhających na autorów opowieści i pokazuje, co robić, by ich uniknąć.
Przygotowanie intrygującej opowieści Co decyduje o potędze opowieści? Co sprawia, że dana historia ma w sobie coś takiego, iż nie potrafimy się od niej oderwać? Wszystkie opowieści – te filmowe i te serialowe, te przytoczone w artykułach prasowych i te w opowiadaniach, powieściach i sztukach – posiadają za każdym razem tę samą strukturę.
„Serio?", pomyślisz sobie. „To niemożliwe". Lecz tak właśnie jest! Po rozłożeniu na czynniki pierwsze każda historia daje się wpisać w pewne ogólne ramy. Warto je znać, by wiedzieć, jak opowiadać o swoich doświadczeniach, by inni słuchali nas z zapartym tchem.
Dana Norris krok po kroku pokaże ci, jak wyodrębnić cel opowieści, jak ukształtować fabułę i o czym jeszcze warto pamiętać. Zostań mistrzem słowa Zdobądź się na odwagę i zacznij występować przed publicznością (czyli przed każdym, kto cię słucha) – może nią być słuchacz twojego podcastu, uczestnik konferencji, na której jesteś prelegentem, czy grupa przyjaciół w trakcie spotkania towarzyskiego.
W książce wynajdziesz kilka prostych sposobów na podnoszenie pewności siebie oraz mocne wskazówki, dzięki którym uwierzysz, iż uda ci się przykuć uwagę publiczności i nawiązać z nią relację. *** Ta książka to dowód prawdziwej pasji, z jaką Dana Norris podchodzi do pisania i opowieści.
Storytelling to zbiór narzędzi przydatnych i cennych dla każdego twórcy tekstów. Brigid Murphy, twórczyni Shortcut to the Soul: Unlocking Your Creative Voice Through Autobiographical Writing To Dona Norris stała przed publicznością, gdy miałam okazję po raz pierwszy wysłuchać opowieści.
Sama zapragnęłam spróbować i na skutek czego od ponad dziesięciu lat występuję na przeróżnych scenach w całym kraju. Dziękuję Ci, Dano, iż zebrałaś swoje najcenniejsze spostrzeżenia w tej książce. Shannon Cason, gospodyni podcastów Homemade Stories, The Trouble oraz In Good Co.
Detroit Ta książka jest niesamowicie pomocna. Pełno w niej solidnych i funkcjonalnych, a do tego sprawdzonych technik przydatnych przy tworzeniu porywających, przekonujących historii. Dana Norris dzieli się w niej wnioskami ze swoich wieloletnich doświadczeń.
dzisiaj wszyscy możemy na tym skorzystać. Kevin Allison, gospodarz i firma podcastu i programu Risk *** Dana Norris jest założycielką Story Club, ogólnokrajowego programu storytellingu non-fiction. Ukończyła studia w zakresie kreatywnego pisarstwa non-fiction i religioznawstwa.
Jej teksty ukazywały się pomiędzy innymi w McSweeney’s Internet Tendency, Tampa Review, TriQuarterly Online, w podcaście RISK!, a także WCPN Cleveland. Więcej informacji na temat Dany znaleźć można na stronie danastories.com.