„Andriej Moskwin napisał ogromnie ważną książkę. Jest to monografia teatru białoruskiego w latach jego narodzin, rozkwitu i likwidacji, pokaźna dla badaczy historii teatru, nie tylko w Polsce, lecz też na Białorusi, gdzie, z różnorodnych znanych nam przyczyn, nie powstała tego typu praca. Co więcej, każe ona spojrzeć na teatr i dramat białoruski owego dziesięciolecia szerzej, w kontekstach: rozwoju kultury, polityki, historii języka. Powiedziałbym, że jest to praca, która pozwala zrozumieć istotę przeróżnych zjawisk i problemów dzisiejszej kultury białoruskiej. Prawidłowo, iż książka ta ma ukazać się w Polsce. Myślę, że ucieszyłoby to Jerzego Giedroycia. Niezmiernie pokaźne jest to, że książka opisuje fascynujące zjawisko kulturowe: w ciągu zaledwie dziesięciu lat dokonało się (w warunkach o dużo trudniejszych niżeli na przykład na Ukrainie) odrodzenie narodowe, które natychmiast również przejawiło się w powstanie „ex nihilo" białoruskiego teatru. […]" (Z recenzji prof. Dra hab. Piotra Mitznera)