Książka, na płaszczyźnie teoretycznej i poręcznej, podejmuje problematykę zwiększania wartości usługi dla pasażera miejskiego transportu zbiorowego. Dla realizacji założonych w niej celów, autorki dokonały przeglądu pojęć związanych z wartością usługi, czynników, które ją determinują, nowej kultury mobilności i współczesnych wzorców ruchliwości komunikacyjnej. W książce zaproponowano jeszcze koncepcję rozszerzania wartości usługi dla pasażera miejskiego transportu zbiorowego. Autorki przedstawiły przykłady działań związanych z wdrażaniem nowej kultury mobilności w miastach europejskich, a także efektów jakie niesie dla wartości usługi dla pasażera miejskiego transportu zbiorowego. Wyraźną częścią książki są wyniki przeprowadzonych badań pierwotnych wśród mieszkańców Szczecina i okolic, na których podstawie starano się określić czynniki posiadające wpływ na wartość. Publikacja zakończona jest wnioskami wskazującymi na osiągalne kierunki rozwoju miejskiego transportu zbiorowego w myśl zwiększania wartości usługi.