Tytuł Homo Creator et Receptor Artium Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe UKSW ISBN 978-83-7072-654-6 Rok wydania 2010 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 484 Format pdf Spis treści Przedmowa 13 Ksiądz Prof. Dr hab. Stanisław Kobielus – szkic do portretu 15 Tabula gratulatoria 18 Wykaz publikacji Ks. Prof. Dr. Hab. Stanisława Kobielusa 19 Bartłomiej Gutowski, Struktura aksjologiczna koncepcji miast utopijnych i nadzwyczajnych w świetle tekstów starożytnych filozofów 27 Karol Klauza, Widzenie Słowa Wcielonego. Metodologiczne przesłanki teologii ikony 35 Oksana Remeniaka, I???a?????????i????????? -????????????? 47 Jaryna Moroz,????????????????? i??????????????????????????????????????? 55 Urszula Mazurczak, Representations of the Human Body in Romanesque Italian Painting. Realism or Stylistic Ornamentation 75 Juliusz Raczkowski, Najnowsze odkrycia w zakresie gotyckiego malarstwa ściennego w Prusach i ich znaczenie dla badań nad sztuką regionu 89 Monika Janiszewska, Gotycki krzyż relikwiarzowy w pocysterskim kościele w Wągrowcu 105 Katarzyna Bogacka, Rzecz o XV-wiecznych pierścieniach z herbami papieskimi 115 Waldemar Deluga, Czeska grafika przeciętniewieczna w zbiorach między Pragą, Ołomuńcem a Wrocławiem 129 Jacek Dębicki, Sztuka a teologia. Teologiczne źródła kombinacji postaci anielskich wyobrażonych na obrazie Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny, pochodzącym z kościoła Ojców Bernardynów w Warcie 137 Ks. Kazimierz Łatak, Obraz Madonna z jabłuszkiem (Mater Salvatoris) w krakowskim kościele Bożego Ciała 153 Małgorzata Wrześniak, Kilka uwag dotyczących ikonografii obrazu Hansa Baldunga Griena Cud kwiatowy świętej Doroty 165 Tomasz Dziubecki, La Gloria Luca Cambiaso w Eskurialu 177 Jakub Pokora, Koralowa figa w portrecie dziecięcym: chirologia na usługach magii 181 Bożena Noworyta-Kuklińska, Źródła inspiracji fresku Allegoria della Divina Sapienza rzymskiego Palazzo Barberini 187 Józef Poklewski, Obraz Corneliusa I Schuta w pojezuickim kościele świętego Ignacego na gdańskich Starych Szkotach 197 Andrzej Kozieł, między reklamą a kommemoracją. Sygnatury śląskich malarzy w dobie baroku 203 Ks. Janusz Nowiński SD B, Czy na wieżach barokowych świątyń montowano piorunochrony? Czyli co i dlaczego złożono w 1720 roku w kulach hełmów wież kościoła opactwa w Lądzie 213 Ks. Michał Janocha, Przemienienie Pańskie – alegoria Światła Taboru. Ikona z Muzeum Historycznego w Sanoku 225 Krystyna Moisan-Jabłońska, Alegoryczne wariacje na temat dwunastu miesięcy na przykładzie wybranych plansz cyklu Annus Dierum Sanctorum 223 Ks. Norbert Mojżyn, Status malarza ikon w świetle poglądów Symeona Połockiego na sztukę 255 Daria Fesenko,???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? 267 Janina Dzik, Ikonografia polichromii pobernardyńskiego kościoła Ducha Świętego w Krystynopolu 279 Zbigniew Bania, O niezwykłej karierze kolumnacji w polskiej architekturze świeckiej XVIII wieku 295 Marzena Królikowska-Dziubecka, Śladami XVIII-wiecznych podróżników na Sycylię. Willa Palagonia w Bagherii i Pałac Biscari w Katanii 303 Anna Sylwia Czyż, Nagrobek „prawidłowey Pani Sąsiadki i naylepszey Matki" ze wsi Torskie (dawny powiat zaleszczycki) 313 Dorota Folga-Januszewska, Rafał z Jackiem czyli Malczewscy w Wiedniu. Epizod 325 Andrzej K. Olszewski, Historia Polski w obrazach i witrażach w bazylice pod wezwaniem świętego Jozafata w Milwaukee 337 Marta Wiraszka, Strażnica wojskowa w Okopach Świętej Trójcy na tle budownictwa Korpusu Ochrony Pogranicza wykonywanego w okresie międzywojennym wzdłuż wschodniej granicy Rzeczypospolitej 341 Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Pochwała życia. O kilku rzeźbach Ryszarda Wojciechowskiego 351 Spis ilustracji 363 Album ilustracji 373