Zdjęcia pedagogia wzoru jako model formacji duchownych w kościele starożytnym
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Pedagogia wzoru jako model formacji duchownych w kościele starożytnym (Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego)
Do kupienia w: Marka: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
32,30 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Pedagogia wzoru jako model formacji duchownych w kościele starożytnym Autor Adam Orczyk Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe UKSW ISBN 978-83-7072-787-1 Rok wydania 2013 Warszawa...
Sugerowany wporownywarce cen artykuł pedagogia wzoru jako model formacji duchownych w kościele starożytnym możesz kupić w TaniaKsiazka.pl w naprawdę promocyjnej cenie 32,30 zł. Oferta ta jest wynikiem kompleksowego porównania setek sklepów oraz hurtowni internetowych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788370727871
Autor
Adam orczyk
Sprawdź promocyjne oferty na pedagogia wzoru jako model formacji duchownych w kościele starożytnym
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na pedagogia wzoru jako model formacji duchownych w kościele starożytnym jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
pedagogia wzoru jako model formacji duchownych w kościele starożytnym (sklep TaniaKsiazka.pl)
32,30 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat zmian cen i dostępności towaru zastosowane w klasyfikacji są zczytywane niemal natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Pedagogia wzoru jako model formacji duchownych w kościele starożytnym Autor Adam Orczyk Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe UKSW ISBN 978-83-7072-787-1 Rok wydania 2013 Warszawa ilość stron 496 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów biblijnych 10 Wstęp 13 Część I. Pedagogia Jezus a wobec Dwunastu i jej kontynuacja w Kościele pierwotnym 33 Rozdział I. Wzór wychowawczy Jezusa z Nazaretu 36 1. Jezus jako Pedagog, Mistrz i Nauczyciel 38 1.1. Działalność nauczycielska Jezusa w kontekście żydowskiej tradycji edukacyjnej 40 1.2. Nieszablonowy charakter nauczania Jezusa 49 2. Dobór Dwunastu 53 3. Komponenty pedagogii Jezusa wobec Dwunastu 59 3.1. Powołanie i powierzenie misji 59 3.2. Kategoryczny charakter wezwania 61 3.3. Konsekwencje pójścia za Jezusem 63 3.4. Życie we wspólnocie wybranych 64 4. Misja Jezusa – misją Kościoła 71 Rozdział II. Dzieło formacyjne Pawła Apostoła 77 1. Paweł Apostoł w roli wychowawcy swych współpracowników i następców 78 2. Przełożeni wspólnoty Kościoła 89 3. Kwalifikacje kandydatów na biskupów-prezbiterów i diakonów 95 4. Wzór pasterza na przykładzie Pawła Apostoła 105 Rozdział III. Ewolucja pierwotnych modeli formacyjnych 111 1. Model hierarchiczny kapłaństwa według Ignacego z Antiochii i Pseudo-Dionizego Areopagity 114 2. Cele formacyjne wynikające z przyjętej eklezjologii 119 3. Rozwój terminologii w obrębie urzędowej posługi kapłańskiej 122 Część II. Formacja duchownych w strukturach i prawodawstwie Kościoła pierwszych wieków 129 Rozdział I. Uformowanie się stopni i funkcji święceń 134 1. Duchowni wyższych święceń 136 2. Duchowni niższych święceń 141 3. Wzrost kompetencji prezbiterów i ich pozycji w ramach sacerdotium 147 Rozdział II. Wymogi stawiane kandydatom do święceń 159 1. Wiek święceń 160 2. Kryteria fizyczne i zdrowotne 162 3. Predyspozycje duchowo-moralne 165 4. Kryteria związane z wykształceniem 174 5. Szczegółowe zalecenia dyscyplinarno-obyczajowe 176 6. Obowiązek celibatu 180 7. Problem symonii 190 Rozdział III. Kształcenie i przygotowanie duchownych w kontekście hellenistycznej tradycji edukacyjnej 194 1. Chrześcijaństwo wobec szkoły i kultury klasycznej 195 2. Przygotowanie podstawowe – formacja lektorów 209 3. Przygotowanie ogólne i teologiczne duchownych – pomiędzy ideałem a rzeczywistością 213 4. Przygotowanie kaznodziejskie i katechetyczne 219 Część III. Powstanie i rozwój monastycznych wzorców formacji kapłańskiej 227 Rozdział I. Formacja w środowisku monastycznym na Wschodzie 229 1. Źródła monastycyzmu chrześcijańskiego – ascetyzm 229 2. Życie monastyczne we wspólnotach anachoreckich 233 3. Formacja mnichów w pachomiańskich wspólnotach cenobitycznych 238 4. Pedagogia Ojców Pustyni – kierownictwo duchowe 244 5. Formacja we wspólnotach bazyliańskich 253 6. Wychowanie w klasztorze – oblati 260 Rozdział II. Formacja na Zachodzie pod wpływem ideału monastycznego 266 1. Monasterium clericorum Euzebiusza z Vercelli i podobne fundacje w Italii 268 2. Formacja duchownych na terenie Galii 273 2.1. Presbyterium Hilarego z Poitiers 274 2.2. Formacja mnicha-kapłana-duszpasterza według Marcina z Tours 275 2.3. Adaptacja wschodniego ascetyzmu do mentalności zachodniej – Jan Kasjan 279 2.4. Troska o nauczanie wiernych – Cezary z Arles 284 3. Doświadczenie życia monastycznego i formacja mnicha-prezbitera u św. Augustyna 293 3.1. Przyjęcie zakonnego stylu życia – „klasztor w ogrodzie" 294 3.2. Klasztor duchownych w domu biskupim – powstanie diecezjalno-monastycznej formuły przygotowania do kapłaństwa 297 3.3. Elementy formacyjne w augustyńskiej Regule monastycznej 302 4. Klasztor jako „szkoła służby Pańskiej" według Benedykta z Nursji 306 Część IV. Troska o formację i przygotowanie duchownych na przykładzie świadectwa życia i pism wybranych Ojców Kościoła 311 Rozdział I. Wzór formacyjny kapłana w traktacie Obowiązki duchownych Ambrożego z Mediolanu 314 1. Świadectwo życia Ambrożego 316 2. Posługa prezbiterów w Kościele mediolańskim 323 3. Wymagania formacyjne i duszpasterskie 326 3.1. Przyjęcie i odczytanie powołania 327 3.2. Godność prezbiterów 331 3.3. Funkcje prezbiterów 336 4. Szczegółowe cele formacji w porządku naturalnym i nadprzyrodzonym 343 4.1. Kształtowanie dojrzałości ludzkiej – cnoty kardynalne i przymioty moralne 344 4.2. Kształtowanie dojrzałości kapłańskiej – cnoty religijne 354 Rozdział II. Przygotowanie kapłana-kaznodziei na podstawie Rozprawy o kapłaństwie Grzegorza z Nazjanzu 367 1. Świadectwo życia Grzegorza 368 2. Przygotowanie intelektualne kapłana-kaznodziei 377 2.1. Wiedza z zakresu enkyklios paideia 378 2.2. Wiedza z zakresu filozofii 379 2.3. Wiedza z zakresu psychologii pastoralnej 380 2.4. Wiedza biblijna – kapłan jako głosiciel słowa Bożego 383 2.5. Wiedza ściśle teologiczna 387 3. Formacja duchowa kapłana-kaznodziei: walka z wadami i nabywanie cnót 390 Rozdział III. Droga formacji do kapłaństwa na przykładzie Jana Chryzostoma i jego Dialogu O kapłaństwie 396 1. Świadectwo życia Jana Chryzostoma 398 1.1. Okres antiocheński 399 1.2. Okres cenobityczno-anachorecki 404 1.3. W strukturach Kościoła antiocheńskiego 405 2. Monastycyzm otwarty na życie apostolskie 409 3. Wychowanie w rodzinie jako przygotowanie do życia kapłańskiego 416 4. Wnioski formacyjne 424 Rozdział IV. Formacja kapłana-pasterza według Księgi reguły pasterskiej Grzegorza szerokiego 429 1. Świadectwo życia Grzegorza obszernego 430 2. Kluczowe aspekty formacji kapłańskiej 433 2.1. Oczekiwania moralne i osobowościowe 436 2.2. Przymioty i wymogi intelektualne 441 Zakończenie 445 Bibliografia 455
Parametry
ISBN
9788370727871
Autor
Adam orczyk
Wydawnictwo
Wydawnictwo naukowe uksw
Ilość stron
496
Rok wydania
2013
Kategoria
E-booki
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Bożena G.
26.11.2024
Podesłane przez użytkowników opinie mogą ułatwić decyzję zakupową innym użytkownikom
Jeśli udało Ci się korzystać z prezentowanego pedagogia wzoru jako model formacji duchownych w kościele starożytnym podziel się z innymi swoją oceną lub opinią. Napisz jakie są Twoje ze stosowania, czy nie żałujesz zakupu, a także czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie na satysfakcjonującym poziomie.
Dodaj opinię lub recenzję
Powiązane
Rekomendacja
Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Tytuł Dobro małżonków a widoczne obowiązki małżeńskie Autor Wojciech Góralski Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe UKSW ISBN 978-83-7072-607-2...
Rekomendacja
Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego