\n\nKsiążka ma charakter postdyscyplinarny. Stanowi próbę zachęcenia do refleksji nad przemianami współczesnej nauki. Zarazem jest to głos w debacie nad proponowanymi zmianami w ustawodawstwie dotyczącym szkolnictwa wyższego i nauki.
Uwzględnia zarówno aktualny stan prawny obowiązujący w Polsce, w tym projekt ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce („ustawa 2.0", „konstytucja nauki"), jak i ogromna liczbę publikacji z zakresu naukoznawstwa, uwielbianych na arenie międzynarodowej.
\n\n Autor podzielił swoje rozważania na trzy części, w których zawarł: dociekania nad, dyskutowaną co najmniej od XIX w., naukowością nauki prawa; odniesienia nauki prawa do innych nauk społecznych i humanistycznych, a także innych obszarów wiedzy naukowej w kontekście społecznych uwarunkowań funkcjonowania współczesnej nauki; ogólne uwagi o nauce i naukowości, z których wynika potrzeba maksymalnego zachowywania konwencjonalnych wartości nauki, w szczególności wartości etycznych.
\n\n Adresaci:\nKsiążka jest asygnowana dla szerokiego grona osób związanych z nauką, m.in. Pracowników naukowych różnych specjalności, osób zainteresowanych filozofią nauki i ogólnymi problemami prawoznawstwa.
\n\n Przeczytaj wywiad z autorem >>> \n\n