Zdjęcia Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną marki Impuls
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną (Impuls)
Do kupienia w: Marka: Impuls
36,10 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną Podtytuł Wielowymiarowość uwarunkowań Autor Agnieszka Żywanowska Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-330-9 Rok wydania...
Prezentowany towar Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną marki Impuls możesz kupić w TaniaKsiazka.pl w naprawdę kuszącej cenie wynoszącej 36,10 zł. Oferta ta jest wynikiem dogłębnego porównania ogromnej liczby hurtowni i sklepów internetowych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788378503309
Autor
Agnieszka żywanowska
Sprawdź promocyjne oferty na Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną marki Impuls
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną marki Impuls jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną marki Impuls (sklep TaniaKsiazka.pl)
36,10 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat obowiązujących cen i dostępności produktów użyte w prezentowanym rankingu są pobierane praktycznie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną Podtytuł Wielowymiarowość uwarunkowań Autor Agnieszka Żywanowska Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-330-9 Rok wydania 2009 Kraków Wydanie 1 ilość stron 258 Format pdf Spis treści Przedmowa 9 Wstęp 11 Rozdział 1. Agresja w świetle literatury. Przegląd wybranych badań i stanowisk 15 1.1. Problemy definicyjno-pojęciowe 15 1.1.1. Agresja 16 1.1.2. Agresywność 19 1.1.3. Przemoc 20 1.2. Teorie agresji w świetle badań i poglądów 22 1.2.1. Teorie biologiczne agresji 22 1.2.1.1. Neurofizjologiczne i organiczne teorie agresji 22 1.2.1.2. Popędowo-instynktywistyczne teorie agresji 26 1.2.2. Psychospołeczne teorie agresji 28 1.2.2.1. Agresja jako reakcja na frustrację 28 1.2.2.2. Teoria społecznego uczenia się agresji 32 1.2.3. Teorie socjologiczne 36 1.3. Typy agresji 38 1.4. Uwarunkowania zachowań zadziornych 44 1.4.1. Uwarunkowania indywidualno-osobowościowe 44 1.4.2. Uwarunkowania rodzinne 51 1.4.3. Uwarunkowania tkwiące w środowisku szkolnym i rówieśniczym 57 Rozdział 2. Upośledzenie umysłowe 61 2.1. Niepełnosprawność – ustalenia terminologiczne 61 2.2. Upośledzenie umysłowe 69 2.2.1. Perspektywy badawcze upośledzenia umysłowego 69 2.2.2. Przemiany w definiowaniu upośledzenia umysłowego 71 2.2.3. Kryteria i klasyfikacje upośledzenia umysłowego 78 2.2.4. Wielowymiarowość upośledzenia umysłowego 83 2.2.4.1. Wymiar organiczny 84 2.2.4.2. Wymiar psychiczny 86 2.2.4.3. Wymiar społeczny 88 2.2.5. Zachowania zadziorne osób lekko upośledzonych umysłowo w świetle dotychczasowych badań 90 Rozdział 3. Metodologia badań własnych 99 3.1. Przedmiot i cel badań 99 3.2. Problemy i hipotezy 99 3.3. Zmienne i ich wskaźniki 103 3.4. Metody, techniki i narzędzia badań 105 3.5. Wybór próby i organizacja badań 110 3.6. Zastosowana procedura statystyczna 113 Rozdział 4. Zjawisko agresji u uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle podstawowych danych 115 4.1. Przejawy zachowań agresywnych 115 4.1.1. Przejawy zachowań agresywnych w zależności od płci 115 4.1.2. Przejawy zachowań zadziornych w zależności od rodzaju szkoły 120 4.2. Umiejscowienie zdarzeń występowania zachowań agresywnych 124 Rozdział 5. Sytuacja osobista badanych uczniów w świetle wyników badań własnych 129 5.1. Obraz samego siebie 129 5.1.1. Ja realne 130 5.1.2. Ja wspaniałe 134 5.1.3. Samoakceptacja 137 5.2. Motywy zachowań zadziornych 139 Rozdział 6. Sytuacja rodzinna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych 145 6.1. Struktura rodziny 146 6.2. Warunki materialno-bytowe rodzin 154 6.3. Atmosfera domu rodzinnego 156 6.4. Styl wychowania 162 6.5. Postawy rodzicielskie 167 6.5.1. Górowanie 168 6.5.2. Koncentracja 171 6.5.3. Bezradność 173 6.5.4. Dystans 174 Rozdział 7. Sytuacja szkolna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych 181 7.1. Wyniki w nauce 183 7.2. Dopasowanie społeczne 187 7.2.1. Motywacja do nauki 187 7.2.2. Uspołecznienie 192 7.3. Pozycja w zespole klasowym 198 7.4. Klimat szkoły 200 Rozdział 8. Podsumowanie badań 205 Rozdział 9. Implikacje dla praktyki 221 9.1. Profilaktyka zadziornych zachowań uczniów 221 9.2. Stopnie oddziaływań profilaktycznych 224 9.2.1. Oddziaływania ukierunkowane na jednostkę 224 9.2.2. Oddziaływania ukierunkowane na rodzinę 226 9.2.3. Oddziaływania ukierunkowane na szkołę 228 9.2.4. Oddziaływania wiążące się z konsekwencjami zachowań zadziornych 230 Bibliografia 233 Spis schematów i wykresów 255 Spis tabel 257
Parametry
ISBN
9788378503309
Autor
Agnieszka żywanowska
Wydawnictwo
Impuls
Ilość stron
258
Rok wydania
2009
Kategoria
E-booki
Producent
Impuls
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Stanisław T.
27.11.2024
Każda nadesłana opinia klienta ma dla nas istotne znaczenie
Jeśli miałeś szansę korzystać z pokazywanego produktu Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną marki Impuls podziel się z użytkownikami swoją opinią i oceną. Powiedz jakie są Twoje ze stosowania, czy nie żałujesz zakupu produktu oraz czy relacja ceny do jakości jest dla Ciebie dobra.