Zdjęcia Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody (Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej)
Do kupienia w: Marka: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
29,45 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. Modele i metody Język polski Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej ISBN 978-83-7814-296-6 Rok wydania 2014 Wydanie 1 ilość...
Proponowany w naszejporownywarce cen artykuł Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody możesz nabyć w TaniaKsiazka.pl w promocyjnej cenie wynoszącej 29,45 zł. Oferta ta jest wynikiem zbiorczej analizy wielu sklepów internetowych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788378142966
Wydawnictwo
Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej
Sprawdź promocyjne oferty na Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody (sklep TaniaKsiazka.pl)
29,45 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat aktualnych cen i dostępności towaru zastosowane w powyższym zestawieniu synchronizowane są w zasadzie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. Modele i metody Język polski Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej ISBN 978-83-7814-296-6 Rok wydania 2014 Wydanie 1 liczba stron 264 Format pdf Spis treści Przedmowa | 11 nowe trendy badawcze w ruchu lotniczym Zagadnienia wstępne | 13 I. Ruch lotniczy jako efekt zapotrzebowania komunikacyjnej pasażera | 13 II. Świeże środki transportowe w ruchu lotniczym | 14 III. Problemy współczesnych lotnisk | 16 IV. Organizacja ruchu lotniczego | 17 V. Świeże wyzwania w zarządzaniu ruchem lotniczym | 18 VI. Ruch lotniczy a środowisko | 20 Rozdział 1. Modele biznesowe w transporcie lotniczym a procesy zarządzania ruchem | 23 1.1. Wprowadzenie | 23 1.2. Pojęcie modelu biznesowego w transporcie lotniczym | 24 1.3. Komponenty i klasyfikacja modeli biznesowych | 25 1.4. Ewolucja modeli biznesowych | 29 1.5. Zakończenie | 33 Rozdział 2. Badanie jakości usług oferowanych w porcie lotniczym Kraków Airport | 35 2.1. Wprowadzenie | 35 2.2. Badanie jakości usług w transporcie lotniczym w Polsce i na świecie | 36 2.3. Opis metody badawczej Importance-Performance | 37 2.4. Przygotowanie ankiety i przeprowadzenie badań | 39 2.5. Opracowanie i analiza wyników | 40 2.6. Podsumowanie | 44 Rozdział 3. Metoda oceny stanu załogi lotniczej jako element zarządzania w przedsiębiorstwie przewozu lotniczego | 47 3.1. Czynnik ludzki w zarządzaniu ruchem lotniczym | 47 3.2. Zadania przewoźników lotniczych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi | 50 3.3. Rozmyty model stanu załogi w kontekście bezpieczeństwa ruchu lotniczego | 50 3.4. Metoda oceny stanu załogi – model lokalny Kompetencja | 54 3.5. Przykład użycia metody – ocena treningu w aspekcie uzyskiwania wysokich kompetencji | 55 3.6. Dyskusja uzyskanych wyników | 58 3.7. Podsumowanie | 60 Rozdział 4. Modelowanie ruchu samolotu podczas operacji startu i lądowania z użyciem nienaturalnych sieci neuronowych | 63 4.1. Operacje startu i lądowania | 64 4.2. Nienaturalne sieci neuronowe – typy i metody uczenia | 64 4.2.1. Struktura sieci | 65 4.2.2. Algorytmy uczenia jednokierunkowych SSN | 66 4.2.3.Zasada działania | 66 4.3. Model procesu lądowania z użyciem perceptronu wielowarstwowego | 69 4.4. Model cyklu startu – uczenie nadzorowane z wykorzystaniem informacji z rejestracji pokładowej | 70 4.5. Metoda użycia modeli neuronowych do zarządzania ruchem w rejonie lotniska | 72 4.6. Podsumowanie i wnioski | 74 Rozdział 5. Zastosowanie odwracacza ciągu do wspomagania cyklu hamowania w kontekście przepustowości lotniska | 77 5.1. Wprowadzenie | 77 5.2. Cykl hamowania i wykorzystanie odwracacza ciągu | 79 5.3. Przepustowość drogi startowej | 80 5.4. Model cyklu hamowania | 82 5.5. Koncepcja i realizacja komputerowa systemu doboru siły ciągu | 84 5.5.1. Strategia 1 (asekuracyjna) i strategia 4 (zadziorna) | 86 5.5.2. Strategia 2 (tylko odwracacz) i 3 (tylko hamulce) | 87 5.6. Przykład wykorzystania metody – wyznaczenie ROT dla Lotniska Chopina w Warszawie | 88 5.7. Podsumowanie | 90 Rozdział 6. Optymalizacja cyklu zimowego utrzymania lotniska w aspekcie maksymalizacji jego przepustowości | 93 6.1. Infrastruktura lotniska i operacje lotnicze | 93 6.1.1. Infrastruktura części lotniczej lotniska | 94 6.1.2. Operacje lotnicze w ruchu lotniskowym | 96 6.2. Przepustowość lotniska | 97 6.3. Eksploatacja lotniska | 99 6.3.1. Warunki eksploatacji lotniska | 100 6.3.2. Procesy utrzymania infrastruktury lotniska | 101 6.3.3. Proces zimowego utrzymania | 101 6.3.4. Gotowość operacyjna lotniska | 106 6.4. Cel i kryterium optymalizacji | 108 6.5. Wnioski | 109 Rozdział 7. Rozmyty model oceny sprzętów systemu kontroli bagażu w porcie lotniczym | 113 7.1. Wprowadzenie | 113 7.2. System zabezpieczeń portu lotniczego | 114 7.3. Model systemu zabezpieczeń lotniska | 115 7.4. Koncepcja oceny stanu systemu zabezpieczeń lotniska | 116 7.5. Rozmyty model oceny urządzeń systemu kontroli bagażu w porcie lotniczym | 119 7.5.1. Ogólna struktura modelu rozmytego. Ocena urządzenia | 119 7.5.2. Ocena urządzeń na przykładzie MPL Katowice-Pyrzowice | 125 7.6. Metoda doboru wyposażenia i technologii pracy systemu kontroli bagażu w porcie lotniczym | 126 7.7. Podsumowanie i wnioski | 128 Rozdział 8. Analiza zależności między wielkością a płynnością ruchu w kontekście zarządzania przepływem strumieni ruchu lotniczego | 131 8.1. Wielkość ruchu w sektorze kontroli | 132 8.1.1. Przepustowość obszarowego sektora kontroli ruchu lotniczego | 133 8.1.2. Jakość ruchu lotniczego | 134 8.1.3. Złożoność ruchu lotniczego | 135 8.2. Płynność ruchu jako przykład wskaźnika jakości ruchu | 136 8.3. Struktura ruchu lotniczego w FIR Warszawa i zasady planowania przelotów | 137 8.4. Metoda wyznaczania płynności uwzględniająca tzw. Korzystne plany lotów | 138 8.5. Zależność pomiędzy wielkością a płynnością ruchu lotniczego w wybranych sektorach FIR Warszawa | 140 8.6. Podsumowanie | 141 Rozdział 9. Użycie sieci Petriego w modelowaniu i planowaniu ruchu lotniczego | 147 9.1. Wprowadzenie | 147 9.2. Sieci Petriego – podstawy | 148 9.3. Modelowanie drogi lotniczej na podstawie sieci Petriego | 151 9.4. Planowanie i symulacja ruchu lotniczego | 155 9.5. Podsumowanie | 157 Rozdział 10. Współczesne koncepcje planowania ruchu lotniczego ikonfiguracji przestrzeni powietrznej | 159 10.1. Planowanie ruchu lotniczego | 159 10.2. Planowanie konfiguracji przestrzeni powietrznej | 161 10.3. Weryfikacja i koordynacja planów lotów | 162 10.4. Metoda weryfikacji planowanych tras lotu | 164 10.4.1 Algorytm weryfikacji planów lotu | 164 10.4.2. Ocena sprawności weryfikacji planów lotu poprzez IFPS | 166 10.5. Wnioski | 169 Rozdział 11. Planowanie i obsługa trajektorii 4D a efektywność ekonomiczna dostawcy usług nawigacji lotniczej | 171 11.1. Wprowadzenie | 172 11.2. Regulacje odnoszące się do sprawności ekonomicznej ATM/CNS | 173 11.3. Historia prac nad optymalizacją tras i poprawą produktywności wykorzystania przestrzeni powietrznej | 178 11.4. SESAR i spodziewane efekty zastosowania trajektorii 4D | 182 11.5. Oczekiwania dotyczące SES, SES II, SES 2+ i programów globalnych | 183 Rozdział 12. Użycie informacji dozorowania Mode S w kontroli ruchu lotniczego | 187 12.1. Wprowadzenie | 187 12.2. Wariant informacji dostarczanych w Mode S | 189 12.3. Interpretacja parametrów Mode S przez system ATM | 191 12.3.1. Dowiązywanie planów lotu, eliminacja ORCAM | 191 12.3.2. Śledzenie obiektów, wspomaganie pracy trackera | 195 12.3.3. Ostrzeżenia i alarmy – interfejs użytkownika | 196 12.3.4. Statek powietrzny jako czujnik meteorologiczny |196 12.4. Informacje Mode S prezentowane na wskaźniku kontrolera | 197 12.4.1. Potwierdzanie zgodności zezwolenia dotyczącego wysokości | 198 12.4.2. Kurs magnetyczny | 199 12.4.3. Powiadomienie o manewrze dla uniknięcie kolizji | 200 12.4.4. Sposoby zastosowania informacji o prędkości postępowej i pionowej | 201 12.5. Podsumowanie | 202 Rozdział 13. Współczesne systemy podmiany informacji w ruchu lotniczym – modele i metody | 205 13.1. Wstęp | 205 13.2. Istota i potrzeba zamiany informacji w lotnictwie cywilnym | 207 13.3. Sieci telekomunikacyjne w zarządzaniu ruchem lotniczym | 208 13.3.1. Stała lotnicza sieć telekomunikacyjna AFTN | 208 13.3.2. Lotnicza sieć telekomunikacyjna ATN | 212 13.4. Sieci transmisji danych w lotnictwie | 214 13.4.1. Sieć CIDIN | 214 13.4.2. Sieć zamiany danych OLDI | 216 13.4.3. Systemy dystrybucji informacji radarowych ARTAS | 220 13.4.4. Koncepcja transmisji danych w systemie SWIM | 222 13.5. Analiza skuteczności działania dostawcy lotniczych usług nawigacyjnych w zakresie zapewnienia systemu zamiany informacji w ruchu lotniczym | 226 13.6. Podsumowanie | 230 Rozdział 14. Model emisji CO2 dla zadania zarządzania ruchem lotniczym w rejonie lotniska | 233 14.1. Problem destrukcyjnych emisji ze strony transportu lotniczego | 233 14.2. Wielkość emisji substancji destrukcyjnych w TMA Warszawa | 235 14.3. Model rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń z silnika lądującego samolotu | 238 14.4. Analiza zależności pomiędzy ruchem lotniczym a jakością powietrza w wybranych punktach | 240 14.5. Metoda zarządzania ruchem przy kryterium minimalizacji oddziaływania na środowisko | 245 14.6. Podsumowanie | 247 Rozdział 15. Zarządzanie ryzykiem środowiskowym w ruchu lotniczym | 251 15.1. Wprowadzenie | 252 15.2. Obszary zagrożenia kolizją z ptakami | 252 15.3. Ryzyko kolizji z ptakami | 255 15.4. Metoda zarządzania ryzykiem środowiskowym w ruchu lotniczym | 257 15.4.1. Zarządzanie ryzykiem poza lotniskami | 257 15.4.2. Zarządzanie ryzykiem na lotniskach | 258 15.5. Podsumowanie | 260
Parametry
ISBN
9788378142966
Wydawnictwo
Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej
Ilość stron
264
Rok wydania
2014
Kategoria
E-booki
Producent
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Bronisław E.
21.11.2024
Podesłana przez klienta opinia / recenzja produktu ułatwic decyzję zakupową innym użytkownikom
Jeżeli skorzystać z proponowanego Oficyna wydawnicza politechniki warszawskiej Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. modele i metody podziel się z odwiedzającymi swoją subiektywną opinią. Wskaż jakie są Twoje odczucia z użytkowania, czy jesteś zadowolony z produktu oraz czy relacja jakość / cena jest zadowalająca.
Prezentowana monografia mieści opis wyników badań reakcji katalitycznego przeniesienia wodoru i jej wykorzystania do syntezy alkoholi, przeprowadzonych...