Tytuł Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 9 Podtytuł Zmaganie się z niepełnosprawnością - kolejne wyznaczniki Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-368-2 Rok wydania 2009 Kraków Wydanie 1 ilość stron 192 Format pdf Spis treści Wstęp (Jerzy Rottermud) 7 Introduction (Jerzy Rottermund) 9 Bogusław Stelcer; użycie wybranych nurtów psychoanalizy w kształceniu studentów kierunków medycznych 11 Sławomira Sadowska; Kultura jako kategoria myślenia w studiach nad niepełnosprawnością intelektualną i rehabilitacją 19 Adam Mikrut; O autorewalidacji jako efekcie i drodze ku podmiotowości oraz autonomii osoby z niepełnosprawnością 29 Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Ryszard Plinta, Wojciech Wieczorek; Program Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych jednym z ważnych elementów profilaktyki zdrowotnej osób z niepełnosprawnością intelektualną 39 Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Michał Kuszewski; Prozdrowotna rola programu Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych na przykładzie oceny postawy ciała – doniesienia wstępne 47 Urszula Kwapisz, Maria Danuta Głowacka; Poziom wiedzy zdrowotnej a samoocena zdrowia osób niepełnosprawnych w starszym wieku 55 Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Karolina Probosz, Janusz Otfinowski; Skojarzona rehabilitacja ruchowa i kognitywna u pacjentów po przebytym udarze mózgu 67 Beata Reguła, Agnieszka Bogunia, Krzysztof Reguła, Janusz Otfinowski; zastosowanie własnych testów jedno- i oburęcznych w ocenie wyników usprawniania ręki u chorych po udarze mózgu 71 Małgorzata Kowalska-Kantyka; Diagnoza i terapia małego dziecka 83 Wojciech Kilijan; Zespoły bólowe kręgosłupa lędźwiowego u dzieci i młodzieży 97 Sławomir Grzeszczyk; Rehabilitacja w dystrofii mięśniowej typu Duchenne’a 101 Joanna Konarska; potrzeby dzieci z dysfunkcją narządu ruchu 109 Karolina Probosz, Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Janusz Otfinowski; ułatwianie funkcji poznawczych i kompetencji językowych w rehabilitacji poudarowej 119 Anna Ksykiewicz-Dorota, Iwona Markiewicz, Jerzy Rottermund; Metody oceny potrzeby chorych na opiekę długoterminową 123 Kateřina Janků; wykorzystywanie metody Snoezelen w Republice Czeskiej 133 Teresa Gierok; Wpływ metody integracji sensoryczno-motorycznej na ułatwianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym 141 Anna Gajdzica; Miejsce edukacji zdrowotnej w kształceniu uczniów młodszych 149 Marta Jósewicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk; Być niepełnosprawnym – doświadczenia życiowe młodego pana z mózgowym porażeniem dziecięcym 159 Piotr Majewicz; cykl rehabilitacji zorientowanej na zasoby osobowości, czyli użycie źródeł ujemnej entropii w praktyce pedagogicznej 171 Magdalena Rusin; Postawa etyczna fizjoterapeuty w procesie rehabilitacji i socjalizacji osób z niepełnosprawnością 183