Oddana do rąk Czytelnika publikacja zawiera pewien wycinek wyjątkowo złożonej i bogatej problematyki gier i zabaw dydaktycznych, efektywności kształcenia, wybranych możliwości jej pomiaru, posiadania przez nią sensownego dla praktyki i niezwykle poprzez nią oczekiwanego modelu przenoszenia i twórczej interpretacji dorobku wiedzy teoretycznej z zakresu gier dydaktycznych na grunt praktyki. W książce znajduje się bogaty program weryfikacji empirycznej przyjętych rozwiązań metodycznych.
Tytuł sprawność gier dydaktycznych w procesie kształcenia Autor Roman Król Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-764-9 Rok wydania 2007 Kraków Wydanie 1 liczba stron 146 Format pdf Spis treści Rozdział I
Problematyka kształcenia, zabaw i gier
Wprowadzenie
cykl kształcenia w teorii i koncepcjach naukowych
Zabawy, gry i symulacje
Charakterystyka zabaw i gier
Zabawa a gra
Gry dydaktyczne i symulacyjne w całokształcie metod kształcenia
Metodyka wzbogacenia gry środkami dydaktycznymi
Podsumowanie
Rozdział II
skuteczność kształcenia i kryteria jej oceny w wybranych poglądach naukowych
Wprowadzenie
Interpretacja pojęcia produktywności kształcenia
warianty produktywności kształcenia
skuteczność a wydajność kształcenia
Kryteria skuteczności kształcenia
Wskaźniki skuteczności kształcenia
Czynniki efektywności kształcenia
Podsumowanie