Gratulacje, jesteś menedżerem! Z chwilą gdy przyjmiesz ten zaszczytny tytuł, wystrzelą korki szampana i zainicjuje się nowy, ekscytujący rozdział twojej kariery, prawdopodobnie spłynie na ciebie otrzeźwiająca prawda: nie masz pojęcia, co dalej.
precyzyjnie tak czuła się Julie Zhuo, kiedy w wieku dwudziestu pięciu lat jako zupełna nowicjuszka objęła stanowisko menedżerskie. Wpatrywała się w długą listę stojących przed nią wyzwań – od rekrutacji i redukcji, przez organizację spotkań i prowadzenie korespondencji, aż po planowanie i promocję – a w jej głowie kłębiły się tysiące pytań i obaw.
Jak kierować pracą zespołu, żeby przynosiła wymierne korzyści? Jak stać się mentorem rozwoju swoich podwładnych? Jak być pewnym siebie liderem w nowych, nieoczekiwanych okolicznościach? Dziś, posiadając na koncie pracę z zespołami liczącymi choćby setki osób, Julie chce podzielić się z innymi swoją najważniejszą lekcją: nikt nie rodzi się wielkim menedżerem, ale każdy może nim zostać.
Jeśli trzymasz w dłoniach tę książkę, jesteś na korzystnej drodze do tego celu. Menedżer na starcie to nowoczesny przewodnik pełen przykładów zaczerpniętych z codziennej praktyki i wnikliwych spostrzeżeń, dzięki którym dowiesz się między innymi: • jak odróżnić dobrego menedżera od przeciętnego, • kiedy zatrudnić kandydata, choć nie wypadł najlepiej w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, • jak zbliżyć się do podwładnych i zyskać ich zaufanie, • czym tak naprawę jest feedback i jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami, • do kogo się zwrócić, gdy nie wiesz, co robić, i potrzebujesz wsparcia.
Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem w pracy, czy doświadczonym liderem, czy również chcesz awansować, ta książka pozwoli ci się stać takim menedżerem, jakiego sam chciałbyś mieć. *** Żałuję, iż nie miałem tej książki, kiedy budowałem swój pierwszy zespół w Instagramie.
Julie porusza wszelkie kwestie dotyczące roli menedżera, od pierwszego spotkania z zespołem po wspólne osiąganie wielkich celów. MIKE KRIEGER, współzałożyciel Instagrama Julie Zhuo musiała w ekspresowym tempie opanować sztukę bycia menedżerem, kiedy jej rola w dynamicznie rozwijającym się startupie z Doliny Krzemowej zaczęła przybierać na znaczeniu.
W książce Menedżer na starcie dzieli się z czytelnikiem tym, czego się nauczyła – nierzadko w bolesny sposób. Julie łączy nowatorską analizę funkcjonowania organizacji z frapującymi przykładami rozbieżności pomiędzy teorią a praktyką, okraszając wszystko historiami swoich własnych sukcesów i pomyłek.
GRETCHEN RUBIN, autorka bestsellera Projekt szczęście Wszystkie książki biznesowe, jakie przeczytałam w swojej karierze konsultanta, a później dyrektora generalnego, zostały napisane poprzez mężczyzn. Julie, wybitna informatyczka, Amerykanka w pierwszym pokoleniu i młoda matka, wnosi kompletnie świeże, świeże spojrzenie na kwestię przywództwa.
Ta książka jest starannie taka jak Julie: skromna, inspirująca i ładna. LEILA JANAH, CEO i założycielka Samasource i LXMI, autorka książki Give Work Dzięki Julie rola menedżera nie wydaje się już tak trudna jak dotychczas.
Autorka zabiera czytelnika w fascynującą podróż i ujmuje go historiami pełnymi niezręcznych, zabawnych i trudnych momentów z życia debiutującego menedżera. Jej książka to przejrzysty zbiór wskazówek, jak wywierać pozytywny wpływ i w pełni zastosować potencjał swego zespołu.
Jeśli jesteś początkującym menedżerem, dowiesz się, jak ruszyć z kopyta, a jeśli masz już pewne doświadczenie, wyniesiesz swoje umiejętności menedżerskie na zupełnie inny poziom. LOGAN GREEN, CEO i współzałożyciel Lyft *** JULIE ZHUO jest jedną z czołowych liderek Doliny Krzemowej w dziedzinie projektowania artykułu.
Stoi na czele zespołów, które odpowiadają za tworzenie jednych z najpopularniejszych na świecie usług mobilnych i internetowych, używanych każdego dnia poprzez miliardy osób. Regularnie porusza kwestie związane z technologią, projektowaniem i przywództwem na swoim popularnym blogu The Year of the Looking Glass, a także na łamach takich publikacji, jak „The New York Times" i „Fast Company".
Ukończyła studia informatyczne na Uniwersytecie Stanforda. Autorka przekaże część zysków ze sprzedaży książki na rzecz organizacji charytatywnych AnitaB.org i OneGoal.