Po latach zainteresowania uczniem w dydaktyce języków obcych, powraca temat nauczyciela i jego roli w procesie kształcenia. Publikacja porusza kwestie przygotowania zawodowego nauczycieli języków obcych, motywacji podejmowania kształcenia na studiach filologicznych o specjalności nauczycielskiej, dalszego rozwoju zawodowego i zróżnicowanych uwarunkowań pracy nauczycieli języka w szkołach i na uniwersytetach.
Wśród pokazujenych zagadnień wyszukamy propozycje programu kształcenia nauczycieli języka angielskiego, porównawcze zestawienie uwarunkowań pracy nauczycieli w Unii Europejskiej, rozważania na temat rozwijania kompetencji zawodowych podczas kształcenia akademickiego.
Kolejne artykuły podejmują zagadnienia rozwijania kompetencji interkulturowej i kompetencji w zakresie stosowania nowych technologii podczas pracy dydaktycznej. Zwrócono jeszcze uwagę na problem doskonalenia zawodowego czynnych nauczycieli.
Autorzy przedstawiają zagadnienia teoretyczne w oparciu o najnowszą literaturę przedmiotu, a także raporty z badań empirycznych. Monografia asygnowana jest dla wszelkich, którzy interesują się kształceniem zawodowym nauczycieli, a także jakością edukacji językowej.