„Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego przeróżnych konceptualizacji i możliwości doświadczania.
Jest to bogate treściowo, wieloautorskie opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, teoretyczno-użytecznym, posiada się w obszarze, pomiędzy innymi, teorii wychowania, filozofii dialogu, pedagogiki dialogu i jej zróżnicowanych rozmiarów, pedagogiki medialnej, pedagogiki szkolnej.
Złożoną i rozmaitą problematykę tomu organizuje tytułowa formuła: «między w intersubiektywnej przestrzeni edukacji». Dotyka ona istoty procesu wychowania, interakcji, intersubiektywnego statusu międzyludzkiej przestrzeni styczności, która – mimo swej mikroskali – może mieć wielką moc kreacyjną dla uczestniczących w niej podmiotów.
Stąd potrzeba wielostronnego namysłu nad problemem szeroko rozumianych napięć i dysonansów ujmowanych w kontekście obecności/nieobecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej". Z recenzji prof. Zw. Dr hab.
Józefy Bałachowicz „Lektura poszczególnych rozdziałów składających się na pracę zbiorową nie tylko uświadamia, jak sporo jest jeszcze do zrobienia w rozmaitych obszarach polskiej pedagogiki i praktyki edukacyjnej, lecz także, jak obfity potencjał da się przez to wyzwolić.
W tym kontekście należy sobie tylko życzyć, aby jak najwięcej pedagogów – tak teoretyków, jak i praktyków – weszło w kontakt z tą publikacją i dzięki niej odkryło dla siebie skarb dialogu edukacyjnego [...].
Od strony merytorycznej należy stwierdzić, że zbiór został poświęcony ważnej problematyce – dialogowi jako «intersubiektywnej przestrzeni pomiędzy» i dialogiczności w teorii i praktyce pedagogicznej. Skatalogowane teksty reprezentują zróżnicowane punkty widzenia, które wzajemnie się dopełniają i wzbogacają rozumienie całości.
niewątpliwie problematyka nie została wyczerpana i może stanowić przedmiot dalszych eksploracji równocześnie teoretycznych, jak i funkcjonalnych". Z recenzji dr hab. Prof. UKSW Dariusza Stępkowskiego