Prezentowana monografia stanowi nawiązanie do konferencji naukowej, która odbyła się w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w 2016 roku. Było to kolejne spotkanie osób, którym bliskie są zagadnienia z pogranicza językoznawstwa, logopedii, psychologii, pedagogiki i dydaktyki języka. Ogniwem łączącym te środowiska naukowe jest nie tylko nieustająca potrzeba poznawania fenomenu, jakim jest komunikacja językowa,w głównej mierze poszukiwanie sposobów niesienia, osiągalnie jak najskuteczniejszej, pomocy osobom z zaburzeniami w tym zakresie oraz wspomaganie rozwoju języka w procesie edukacji. Przedłożona do recenzji wydawniczej monografia wieloautorska jest pokaźnym, wartościowym kompendium interdyscyplinarnej wiedzy lingwistycznej i logopedycznej. […] Książkę przygotowało 21 autorów (przedstawicieli najróżniejszych dyscyplin naukowych) – ewidentnie specjalistów w zakresie poszczególnych zagadnień. […] Pragnę podkreślić walory poznawcze poszczególnych artykułów. Książka dedykowana jest nie tylko dla specjalistów w zakresie edukacji i logopedii działających w najróżniejszych instytucjach i środowiskach.[…] Publikacja z pewnością będzie także {pomocn|przydatn)ym materiałem dydaktycznym wykorzystywanym przez nauczycieli akademickich, a dla praktyków – nauczycieli czy logopedów – cennym źródłem inspiracji.” Z recenzji dr hab. Katarzyny Węsierskiej