Powstanie nowych mediów, a zwłaszcza tzw. Nowych nowych mediów całkowicie zmienia podejście do kwestii kwalifikacji wysokojakościowych obecnych w nich przekazów. „świeże świeże media" odróżnia od zwykłych „nowych mediów" ich społecznościowy charakter.
Poza tym w przestrzeni stwarzanej poprzez Web 2.0 każdy może być producentem i zarazem konsumentem, a skoro „każdy" – to z całą pewnością nie tylko profesjonalista, ale także amator, co nie pozostaje bez wpływu na jakość przekazów.
wybór medium zależy od jednostkowych upodobań konsumenta. Książka jest asygnowana dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, lecz mogą z niej skorzystać także praktykujący dziennikarze. Tymczasem – myśląc o FB i celebrytach nie trzeba się ekscytować: oto gwiazdy i gwiazdeczki otrzymały tanie i skuteczne narzędzie do promocji.
Mogą produktywnie zarządzać fanpage’ami, dzięki temu, że widzą śladowe nawet wahnięcia liczby entuzjastów. Gwiazdy przeważnie mogą otrzymywać od zwolenników merytoryczne uwagi – bo Facebook i Twitter nastawione są na interakcję: otwarte są na informację, że zdarzenia, o których mowa, zaszły tak niedawno temu, iż prawie w tej chwili