Dziecko niekoniecznie musi dostawać to, czego chce. Lecz w szkole musi bezwzględnie otrzymać to, czego potrzebuje.
Szkoła powinna zapewnić młodym podopiecznym oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność i wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinniposiadać możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują ich do dorosłości i życia zawodowego.
Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Demonstruje sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszelkich lat obowiązkowego nauczania.
Ta książka ma dodać szkołom odwagi, by przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało przystąpiły do dzieła. Nie chodzi wyłącznie o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom i dyrekcji szkół.
„Wreszcie udane przedstawienie wszystkich tych kompetencji, o których tyle się mówi w planach nauczania i pokojach nauczycielskich”.
Prof.Gerald Hüther