Nieoficjalny opis przejścia do Elex posiada nad wyraz szczegółowe omówienia questów gry. Poradnik podzielony został na kilka dużych rozdziałów. Pierwszy rozdział to opisy przejścia wszystkich zadań głównego wątku fabularnego, czyli tych, których zaliczenie wymagane jest do dotarcia do ścisłego finału przygody. Kolejny rozdział to opisy przejścia zadań towarzyszy. Opisy tych misji informują jak odnaleźć danego towarzysza, jak na stałe przyłączyć go do drużyny, a także w jaki sposób pomóc mu żeby pozyskać w ten sposób zaufanego sojusznika. Następna kategoria to opisy przejścia zadań frakcji. Są to unikalne misje, których główny bohater może podejmować się dopiero po tym jak przyłączył się do danej frakcji (berserkowie, banici, klerycy) i dostatecznie awansował w jej szeregach. Zaliczanie tych questów zezwala na pozyskiwanie na uniklanych komponentów ekwipunku zarezerwowanego tylko dla członków ugrupowania. Ostatnia grupa to opisy przejścia pobocznych zadań gry. Questy te podzielone zostały krainami, w których są rozpoczynane. Dodatkowo na osobne strony przeniesione zostały te zadania, które rozgrywa się w trakcie pobytu w głównych miastach gry (Goliet, Miasto Pod Kopułą, Fort, The Hort). Każde z opisanych w naszym poradniku zadań posiada informacje na temat sposobu jego odblokowania, jego przebiegu, podejmowanych decyzji i ich konsekwencji (niekiedy są one długofalowe i mogą stanowczo wpłynąć na wygląd świata gry) oraz ewentualnych nagród z tytułu jego zaliczenia (punkty doświadczenia, Elexit, oryginalne artefakty). Poradnik uzupełnia w dodatku strona z mapą świata, na której zaznaczone zostały najważniejsze lokacje questowe oraz miejsca rozpoczynania tych pobocznych zadań, które odblokowywane są podczas przemierzania pustkowi.