Tytuł E-commerce Podtytuł Strategia Zarządzanie Finanse Autor Justyna Skorupska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-19685-1 Rok wydania 2017 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 150 Format epub, mobi Spis treści Wstęp 9 Od Autorki 11 Rozdział 1. Definicja, rynek, trendy 13 1.1. Definicja handlu elektronicznego (e-commerce) 13 1.2. Rynek e-commerce i jego otoczenie 14 1.2.1. Źródła informacji o e-commerce 16 1.2.2. Mikrootoczenie: kupujący, dostawcy, konkurenci i pracownicy 18 1.2.3. Makrootoczenie: czynniki polityczno-prawne, ekonomiczne, socjokulturowe, a także techniczne 19 1.3. Trendy w e-commerce 20 1.3.1. Ewoluowanie modeli biznesowych sklepów 20 1.3.2. Zmiany zachowań klientów związane z ewolucją modeli biznesowych 23 1.3.3. Zmiany wywołane postępem technologicznym 30 Rozdział 2. Strategie, modele, KPI 34 2.1. Podejście strategiczne 34 2.2. Budowanie modelu biznesowego 40 2.3. Poręczne wykorzystanie modelowania e-biznesu 45 2.3.1. Główne struktury i modele e-commerce 45 2.3.2. USP: jak wyszczególnić swoją ofertę? Budowanie wartości dla klienta 50 2.4. Internetowy kanał sprzedaży w tradycyjnie działającej firmie 54 2.5. Kluczowe wskaźniki efektywności – KPI w e-commerce 59 2.5.1. Najpopularniejsze KPI w e-biznesie 59 2.5.2. Najpopularniejsze KPI w e-commerce 60 2.5.3. Ważne dane w e-commerce 61 Rozdział 3. E-konsument, procesy e-commerce, omnichannel 65 3.1. E-konsument 65 3.2. Nowy cykl zakupowy 72 3.2.1. Lejek zakupowy 72 3.2.2. Nowy model, new consumer journey 73 3.2.3. Etapy procesu zakupowego w sklepie internetowym 83 3.3. Online jako nowy kanał sprzedaży vs. omnichannel 95 3.4. Procesy i organizacja pracy 98 Rozdział 4. Sprzedaż a marketing, usability 105 4.1. Sprzedaż a marketing 105 4.2. E-marketing – przegląd 110 4.3. Usability w e-commerce 119 4.4. Projektowanie user experience 122 4.5. Projektowanie end-to-end 124 Rozdział 5. Konwersja, online merchandising, Big Data 128 5.1. Konwersja, czyli sprzedaż 128 5.2. Online merchandising 131 5.3. Data – Driven Biznes, e-biznes coraz bardziej uzależniony od danych 135 Rozdział 6. Finanse, planowanie przychodów 138 6.1. Finanse – budowanie business case dla e-biznesu 138 Zakończenie 146 Bibliografia 147