Publikacja została opracowana w oparciu o wiedzę na temat czytania globalnego. Ćwiczenia opracowana tak, aby mógł w nich uczestniczyć pies, którego obecność podtrzymuje u dzieci zainteresowanie i motywację do nauki.
Autorka zwróciła też uwagę na rolę relaksu, koncentracji i rozgrzewki mentalnej w nauce i podała funkcjonalne ćwiczenia. Książka zawiera sporo pomysłów, ćwiczeń, a ich wykonywanie to prawdziwa zabawa w czytanie.
Praca demonstruje kilka zasad, dzięki którym każdy pedagog i rodzic będzie mógł produktywniej wspierać dziecko w nauce czytania. Książka ta może stanowić źródło inspiracji i poszukiwań nowych metod w pracy z dziećmi.
W rozdziale pierwszym Autorka demonstruje źródła i przyczyny trudności dziecka w nauce czytania. W drugim – wskazuje , a także zasady pracy z udziałem psa, jak dodatkowo podaje konkretne przykłady działań edukacyjnych, które zostały oparte na wybranym materiale metodycznym.
W „Dodatkach" Autorka zamieszcza materiały {pomocn|przydatn)e do prowadzenia zajęć: scenariusze, karty pracy, testy. Publikacja powinna zainteresować: rodziców, pedagogów, pedagogów specjalnych i inne osoby szukające informacji na temat alternatywnych metod nauczania wspomagających rozwój dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, rodzice dzieci z niepełnosprawnością, pracownicy i studenci uczelni pedagogicznych, a także nauczyciele przedszkoli i szkół podstawowych specjalnych i z oddziałami integracyjnymi.