Idea książki zrodziła się z nowej koncepcji kształcenia projektantów graficznych na Uniwersytecie SWPS. Powstała, żeby pokazać czego i jak należy uczyć w zakresie komunikacji wizualnej w formie, przeglądowych i użytecznych tekstów. Jak sama nazwa wskazuje jest to manual, który w założeniu ma być funkcjonalny i używalny w ramach procesu dydaktycznego, lecz nie tylko – przeglądowe teksty, uzupełnione o funkcjonalne przykłady oraz liczne odwołania, czynią tę pozycję ściągą dla projektantów komunikacji wizualnej. Punktem wyjścia jest teoria projektowania, w ramach której autorzy skupiają się na logice i charakterystyce cyklu projektowego, organizacji zespołu projektowego czy wiodących metod projektowych i edukacji projektowania. W drugiej części przyglądają się projektowaniu w rozmiarze eksperymentalnym, poszukują relacji pomiędzy komunikacją, obrazowaniem i sztuką w procesie kształcenia projektantów i projektantek. Trzecia część to prezentacja najszczególniejszych obszarów projektowania komunikacji wizualnej wraz z praktycznym i metodycznym ich ujęciem: identyfikacja wizualna, informacja i orientacja, opakowania, kreacja reklamowa czy innowacje społeczne. Książkę zamyka studium przypadku- to tutaj starają się dowieść, iż projektowanie to rozwiązywanie problemów na drodze ich diagnozy i dostarczanie osiągalnie słusznych rozwiązań dla końcowych użytkowników. Książka z całą pewnością wypełni lukę na polskim rynku literatury naukowo-dydaktycznej w zakresie komunikacji projektowej. Gromadzi obszerny zakres treści, nową, atrakcyjną, a też fascynującą problematykę, mocne uporządkowanie współczesnej wiedzy o projektowaniu oraz przedstawia poszczególne praktyki i eksperymenty w tej dziedzinie.prof. Dr hab. Aleksander KiklewiczKsiążka może zainteresować czytelników, którzy otrzymali wykształcenie artystyczne, ale nie mają całościowej wiedzy projektowej i – jak niejednokrotnie to się zdarza – pracują w branży reklamowej albo szeroko pojętej komunikacji wizualnej. Tacy czytelnicy są skłonni uzupełniać wiedzę teoretyczną, wyjątkowo popartą konkretnymi przykładami projektowymi.prof. Dr hab. Czesława Frejlich