Celem publikacji jest omówienie metod procesu zarządzania portfelem, ale – jak dodają Autorzy – z perspektywy firmy. Praca, w większości teoretyczna, należy do dziedziny nauk ekonomicznych z zakresu zarządzania.
obecnie w badaniach ekonomicznych problemem jest budowa portfela inwestycyjnego i zarządzanie nim przy pomocy wszelkich dostępnych informacji. Metodologia zarządzania portfelem inwestycyjnym ciągle ewoluuje.
liczba i jakość danych, jakie w codziennym funkcjonowaniu otaczają inwestorów giełdowych, sprawia, iż rynek staje się coraz bardziej niełatwy i skomplikowany do przewidzenia. W związku z tym coraz częściej i bardziej szczegółowo naukowcy piszą o związkach zmiennych nieekonomicznych (nazywanych czynnikami behawioralnymi) ze stopami zwrotu, które mogą w spory sposób wpływać na decyzje inwestorów giełdowych przez oddziaływanie na ich emocje.
Jednym z elementów tych nieustrukturyzowanych danych jest firma produktu. Cennym aspektem pracy jest wyodrębnionie przez Autorów roli marki w pozyskiwaniu klientów, rozwoju usług wealth management i produktów inwestycyjnych.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Inż. Bolesława Borkowskiego