Jeśli chcesz za pomocą znaków sprawnie dotrzeć do odbiorcy, musisz poznać jego gust, upodobania i percepcję. Nowoczesne podejście do tematyki, przystępny i ciekawy język, potężne, jednostronicowe, praktyczne porady ilustrowane odpowiednimi przykładami.
To wspaniały podręcznik dla grafików, projektantów, studentów i wszystkich osób zainteresowanych poprawnym składem i zastosowaniem typografii zarówno w publikacjach drukowanych, jak i cyfrowych. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się w roku 2007 i zawierało 22 porady, a także 22 ostrzeżenia dotyczące typografii.
W nowym wydaniu tego bestsellera o użytkowaniu liter Enric Jardí zweryfikował, zaktualizował i dopracował niektóre z tych zaleceń oraz włączył świeże, w podobnie rygorystycznym duchu,równocześnie wolne od purystycznych ograniczeń.
Książka jest przewodnikiem, który w prosty sposób przeprowadza czytelników przez proces wyboru znaków typograficznych optymalnych do przekazywanej informacji. Wyjaśnia zasady użycia odpowiednich fontów w zależności od tematyki i sposobu ich prezentacji.
Tłumaczy powody, dla których pewne znaki łatwo przyciągają uwagę odbiorców, a inne nie zachęcają do dalszej lektury. Wskazuje, najczęstsze błędy typograficzne i sposoby ich unikania.