Po wstrząsającej bitwie o Icegaard Feniks i jej przyjaciele dołączają do Łowców zdesperowani,zjednoczyć zwaśnione klany, zanim ich wróg, Mistrz, zaatakuje Ember.
Ich jedyną nadzieję na zwycięstwo skrywa Grota Światła i ukryta w niej legendarna broń… ale znajduje się ona na terytorium goblinów, w przerażającej mrocznej strefie podziemnych jaskiń. W trakcie poszukiwania sposobu na uratowanie ich świata bohaterowie będą musieli stawić czoła nieznanym, nowym i śmiertelnie niebezpiecznym stworzeniom.
Gdy zbliża się ostateczne, decydujące starcie, Feniks walczy zaciekle o bezpieczeństwo przyjaciół zdeterminowana, aby już nigdy nie stracić nikogo z bliskich jej sercu osób. Lecz Mistrz jest okrutniejszy i potężniejszy, niżeli mogłaby przypuszczać choćby w najśmielszych snach, a gdy jej przeszłość i teraźniejszość ścierają się ze sobą, będzie musiała dokonać niewyobrażalnie skomplikowanych wyborów i poświęcić wszystko, co jej drogie, by go pokonać.