Ustanowienie funkcjonującej aktualnie dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości wywołało szereg dyskusji w środowiskach naukowych. Naukowcy zajmujący się szeroko rozumianym zarządzaniem musieli przedefiniować swoje miejsce w ramach nowej dyscypliny.
Podobnie, a może nawet bardziej, zmiana ta odniosła się do naukowców funkcjonujących w ramach dotychczasowej dyscypliny towaroznawstwo, które to od dawna zawierało w kręgu swoich zainteresowań zagadnienia dotyczące jakości.
Połączenie wielu obszarów w jednej dyscyplinie z jednej strony wymusiło określenie na nowo kierunków i przedmiotu badań. Z drugiej jednak strony fakt ten umożliwił nieskrępowaną dyskusję i otworzył nowe możliwości dla badaczy.
teraz wydaje się bowiem, iż nowa dyscyplina stała się tak „pojemna", że daje naukowcom niezrównaną dotąd swobodę w określaniu swoich zainteresowań naukowych. Jakość jest kształtowana przez przedsiębiorstwa budujejące różnorakie dobra, którymi to przedsiębiorstwami należy w tym celu optymalnie zarządzać.
stworzone produkty i usługi posiadają swoją jakość, która jest oceniana przez konsumentów, aby w ostatecznym rozrachunku wpisać się w szeroko pojmowaną jakość życia każdego z nas.