Zarządzanie projektami systematycznie zyskuje na znaczeniu i rozwija się dynamicznie. W wyniku czego rośnie zapotrzebowanie na fachową wiedzę projektową. Sprawia to potrzebę rozwoju fachowych rozwiązań zarządzania projektami w postaci postępowych instrumentów zarządzania.
Zarządzanie projektami, pomimo stosunkowo krótkiej historii, zgromadziło obszerną, wartościową wiedzę ergonomiczną, ale dorobek funkcjonalny poszczególnych zagadnień zarządzania projektami jest różny.
Jednym z zagadnień, które w ostatnim okresie zadowala się sporym zainteresowaniem specjalistów zarządzania projektami, jest organizacja i funkcjonowanie biur projektów (ang. "Project Management Office PMO").
Problematyka ta ma bogatą obcojęzyczną literaturę przedmiotu, natomiast w Polsce jest jeszcze stosunkowo słabo spopularyzowana. Istnieje jeszcze deficyt wiedzy mistrzowskiej z tego zakresu na rynku wydawniczym w Polsce, a więc, biorąc powyższe pod uwagę, niniejszą publikację należy uznać za cenną inicjatywę.
Praca obejmuje omówienie: projektów i ich miejsca w organizacji, biznesowego kontekstu realizacji projektów, zasad tworzenia PMO, najważniejszych aspektów i problemów praktycznych ich funkcjonowania. [Z recenzji prof.
dr hab. Michała Trockiego]