Niniejsza publikacja powstała jako efekt moich zainteresowań i badań – przeprowadzonych na przestrzeni kilku lat – dotyczących problemów elektronicznej administracji samorządowej oraz partycypacji obywateli w społeczeństwie informacyjnym.
Pomimo coraz częstszego stosowania poprzez jednostki samorządu terytorialnego i administrację publiczną korzystnych praktyk zarządzania, dostrzegam, że rzadko badany jest poziom akceptacji, zadowolenia i zrozumienia u ich klienta, czyli mieszkańca, turysty, przedsiębiorcy, w związku z nowymi formami komunikowania się z nimi.
Jeszcze rzadziej próbuje się poznać jego zapotrzebowania w tym zakresie. Problem polega tym,teraz brakuje rozpoznania potrzeb społeczności lokalnej, co skutkuje obniżeniem skuteczności działań wspomnianych instytucji, a daje się to zaobserwować już w samym Internecie: źle/wadliwie funkcjonujące strony internetowe urzędów utrudniają bądź wręcz blokują mieszkańcom uczestnictwo w lokalnym życiu społecznym a klientom uniemożliwiają korzystanie z elektronicznych usług.
Przełamywanie poprzez samorządy tego typu barier partycypacji, blokowanie otwartości na klienta i na nowe technologie w trzech rozmiarach: e-komunikacji, e-informacji i e-promocji to główny temat mojej książki.
[Autorka]