Współczesny rozwój układów napędowych pojazdów jednoczy się z koniecznością uwzględniania nieraz sprzecznych wymagań, które dotyczą z jednej strony – ochrony środowiska poprzez zmniejszanie emisji destrukcyjnych elementów spalin do atmosfery, a z drugiej – dążenia do uzyskiwania maksymalnych wskaźników pracy tych jednostek.
Ciągłe dążenie do ograniczania zużycia paliwa, a tym samym do obniżania emisji dwutlenku węgla (CO2) skłania do poszukiwania nowych rozwiązań układów napędowych, umożliwiających częściowe albo całkowite zastąpienie nimi silnika spalinowego.
Rozwój pojazdów o alternatywnym sposobie zasilania wynika z konieczności spełnienia ograniczeń, dotyczących m.in. Emisji dwutlenku węgla. Biorąc także pod uwagę rygorystyczne limity emisji zanieczyszczeń w poszczególnych państwach świata, niezbędne okazuje się poszukiwanie rozwiązań e-mobilności.