: Z perspektywy recenzenta najważniejszą zaletą książki jest to, iż wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych nauczycieli wychowawców funkcjonujących we współczesnej szkole, którzy chcieliby podnieść poziom swojej działalności dydaktycznej i wychowawczej.
Taką postawę wymuszają na nich, do pewnego stopnia, zmiany zachodzące permanentnie w systemie edukacji, które wywołują, iż współczesna szkoła różni się od tej sprzed kilkunastu lat. [...] W świetle tych zmian edukacja nie może być nastawiona tylko na zdobywanie wiedzy i kształcenie określonych umiejętności, lecz powinna być traktowana jako świadome oddziaływanie na wszechstronny rozwój osobowości ucznia, a także ugruntowanie w nim zapotrzebowania permanentnego kształcenia.
Z lektury recenzowanej pracy wynika, iż jest ona w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom najbardziej wymagającej grupy nauczycieli. [...] może z powodzeniem być wykorzystana w praktyce edukacyjnej przez nauczycieli, a także pedagogów i psychologów szkolnych zajmujących się w swojej pracy zawodowej uczniami na różnorodnym poziomie kształcenia.
Książka może również być ergonomiczna dla studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. [Fragment recenzji prof. Dra hab. Mieczysława Radochońskiego].