Monografia Zarządzanie jakością w administracji i biznesie, pod redakcją Piotra Celeja i Michała Kaczmarczyka, jest rezultatem pracy zespołu badaczy, zaproszonych do realizacji projektu naukowego finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przyznanych Wydziałowi Administracji i Zarządzania Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu na utrzymanie potencjału badawczego w 2015 roku.
Publikacja adresowana jest do studentów, a także nauczycieli akademickich kształcących w obszarze nauk społecznych i podejmujących zagadnienia zarządzania jakością, marketingu relacji i zarządzania wartością dla klienta i do praktyków realizujących działania zawodowe w dziedzinie zarządzania, ekonomii, administracji czy marketingu (menedżerów, ekonomistów, kierowników organów administracji publicznej, auditorów i pełnomocników ISO 9001, branżowych stowarzyszeń zawodowych lub przedsiębiorstw).
Zamieszczone w niniejszym tomie teksty posiadają za zadanie skłonić odbiorców do refleksji nad dynamicznie zmieniającymi się uwarunkowaniami ekonomiczno-społecznymi współczesnych organizacji, posiadającymi pośredni i bezpośredni wpływ na utrzymanie wysokiej jakości oferowanych produktów i usług.
Monografia winna też przyczynić się do upowszechnienia wiedzy na temat metod, technik i narzędzi zarządzania jakością, a także ich ergonomiczności (aplikacyjności) w organizacjach przeróżnych typów, tak komercyjnych, jak i publicznych.