\n\nKomentarz omawia przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2015 r. O zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (tzw. Ustawy krajobrazowej), której celem jest wprowadzenie mechanizmów umożliwiających powstrzymanie procesu degradacji krajobrazu oraz jego zachowanie.
Regulacja ta dokonuje zmian w dziesięciu obowiązujących ustawach, w tym m.in.: w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, wprowadzając m.in. Definicje: reklamy, tablicy reklamowej czy krajobrazu priorytetowego, a także umożliwiając radzie gminy ustalanie warunków sytuowania obiektów niewiele znaczącej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych; przewidziano także, jako zadanie własne samorządu województwa, dokonywanie tzw.
audytu krajobrazowego; w ustawie o ochronie przyrody, zmieniając regulacje dotyczące tworzenia i funkcjonowania parków krajobrazowych oraz obszarów bronionego krajobrazu, dając sejmikom wojewódzkim możliwość wyznaczania tzw.
stref ochrony krajobrazu wyraźnych dla zachowania walorów krajobrazowych regionu i określania wykazu obiektów o znacznym znaczeniu historycznym i kulturowym; w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych, umożliwiając radzie gminy wprowadzenie nowej opłaty lokalnej, tj.
opłaty reklamowej Autorzy komentarza zwracają uwagę równocześnie na zagadnienia prawne, jak i na architektoniczne i geograficzne aspekty ochrony krajobrazu. \n\n\n\nAdresaci: Publikacja przeznaczona jest dla pracowników organów samorządowych - gmin, powiatów i województw - oraz prawników obsługujących te organy.
Będzie {pomocn|przydatn)a dla pracowników biur planowania przestrzennego, urbanistów, a także osób związanych z działalnością reklamową.