From the very beginning of our civilization we are exposed to the influence of advertising in a variety of forms. The key to success is very close and it is called: advertising campaigns. One of the most popular companies in the world has scored a success that one has never ever dreamt about before - C o c a - C o l a. The major target of this dissertation is to present the way the Coca-Cola Advertising Campaigns have developed since the birth of the company in May, 1886 till 2007. "The Development of Coca-Cola Advertising Campaigns (1886-2007)" is divided into three chapters. Od zarania dziejów reklama, przybierając rozmaite formy, ma wpływ na nasze życie. Klucz do sukcesu jest wyjątkowo blisko. Tym kluczem są kampanie reklamowe. Jedna z najistotniej znanych firm na świecie osiągnęła sukces, o którym większości z nas choćby się nie śniło. Tą firmą jest C o c a - C o l a. Najważniejszym celem tej pracy jest zaprezentować, w jaki sposób ewoluowały kampanie reklamowe producenta Coca-Cola od momentu jej powstania (Maj 1886 r.) do roku 2007. "Coca-Cola - Rozwój kampanii reklamowych (1886-2007)" składa się z trzech części.
Tytuł The Development of Coca-Cola Advertising Campaigns (1886 - 2007) Autor Aleksandra Kulawik Język angielski Wydawnictwo Wydawnictwo e-bookowo ISBN 978-83-61184-69-0 Rok wydania 2009 ilość stron 80 Format pdf Spis treści 1.The Basic Concepts of Advertising ( theory and history of advertising),
2.The Development of Coca-Cola Advertising Campaigns ( brief history of the "Coke" Company and the Coca-Cola Advertising Campaigns including the case of changing the national symbols such as Santa Claus),
3.The Discourse Analysis and Advertising (the language analysis in advertising campaigns, the language of advertising).
1.Podstawowe zagadnienia reklamy ( teoria, historia reklamy),
2.Rozwój kampanii reklamowych producenta Coca-Cola ( historia i rozwój kampanii reklamowych Coca-Coli, wpływ kampanii reklamowych firmy Coca-Cola na zmianę postrzegania symboli narodowych),
3.Analiza treści językowej w reklamie (analiza języka reklamy i kampanii reklamowych).