"Główna fala ekspresjonizmu przypada na drugie dziesięciolecie XX wieku. W ciągu zaledwie kilku lat ekspresjonizm stopniowo zawładnął wszystkimi obszarami sztuki. Ale już w roku 1920 Wilhelm Worringer zapowiadał jego koniec, a rok później Yvan Goll obwieścił śmierć ekspresjonizmu. Dramat i teatr ekspresjonistyczny wykraczają poza te wąskie ramy, z jednej strony znajdując inspiracje we wcześniejszej twórczości dramatycznej i zjawiskach związanych z reformą teatru, z drugiej zaś właściwe ekspresjonizmowi środki wyrazu scenicznego widoczne są także w późniejszych inscenizacjach. […] trudno jest traktować niemiecki ekspresjonizm w teatrze jako trend jednakowy, kompletnie spójny, określający się w jakimś nadrzędnym manifeście czy programie i mający wspólny arsenał środków wyrazu oraz strategii artystycznych. A mimo to stwierdzić wypada, iż właśnie w dramacie i teatrze ekspresjonizm wyraził się najpełniej, w sposób dojrzały i kompleksowy, i w tych właśnie dziedzinach przyjął postać najszczególniej radykalną, wywierając wpływ na rozwój późniejszych form dramatyczno-teatralnych. "