Podręcznik skierowany jest na ogół do studentów – niezależnie od kierunków studiów – oraz absolwentów studiów wyższych, a także przedsiębiorców i menedżerów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zarządzania.
Główna część publikacji mieści kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania. Klarowny układ treści uwzględnia różne style uczenia się, a czytelny podział zagadnień i atrakcyjne grafiki czynią ją przychylną dla Czytelnika. Na początku każdego z 13 rozdziałów zostały wymienione cele uczenia się, które ukierunkowują cykl przyswajania wiedzy. Definicje kluczowych pojęć umieszczone na marginesach upraszczają zapamiętywanie danych i powtórkę materiału. Poręczne przykłady przytoczone w tekście stanowią ilustrację omawianych teorii, odnosząc je do świata biznesowego. Sprawną naukę wspierają jeszcze kończące każdy rozdział ćwiczenia. Czytelnik może sprawdzić, czy zrozumiał najważniejsze koncepcje, i wykorzystać zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu realnych problemów związanych z zarządzaniem.
Autorzy odnoszą się także do niełatwych wyzwań, z którymi mierzą się współcześni menedżerowie. Dzięki czemu Czytelnicy, którzy nie są jeszcze praktykami zarządzania, będą lepiej przygotowani do rozwiązywania problemów i pełnienia funkcji menedżera we współczesnych organizacjach.