W rozdziale pierwszym niniejszej pracy zobrazowano problem, w obliczu którego stanęła teraz teleinformatyka policyjna. W dobie wszechobecnej informatyzacji wskazana została potrzeba budowy bezpieczeństwa Policji na podstawie jakości rozwiązań IT.
Rozdział drugi poświęcony został zagadnieniu jakości projektów teleinformatycznych wykonywanych w Policji. Wychodząc od powszechnie przyjętych definicji projektów, określono kryteria oceny ich rezultatów.
Korzystając z wiedzy teoretycznej oraz badań przeprowadzonych w dziedzinie zarządzania projektami, wyodrębnione zostały kluczowe aspekty, wyraźne dla zapewnienia efektywnego prowadzenia przedsięwzięć teleinformatycznych.
Wysoka jakość rezultatów projektów teleinformatycznych winna być troską i celem organizacji, która chce zapewnić sobie bezpieczeństwo w postaci dogodnych warunków do doskonalenia i rozwoju. W rozdziale trzecim, na bazie diagnozy poziomu usług świadczonych poprzez pion teleinformatyki policyjnej uzasadniono potrzebę kontynuowania dotychczas przyjętego kierunku prac i zapewnienia projakościowej metody zarządzania,osiągalne było skorzystanie z oferty postępowości otoczenia.
Podkreśliwszy specyfikę rozwiązań IT, uznawanych powszechnie za projekty wysokiego ryzyka, wyznaczone zostały komponenty, które w sposób znaczny wpływają na poprawę jakości ich rezultatów. Skonkretyzowane zostały obszary wymagające wprowadzenia działań naprawczych i nowych rozwiązań.
Opisane zmiany w podejściu do zarządzania projektami posiadają służyć skutecznemu wdrażaniu najnowocześniejszych rozwiązań i technologii, a w konsekwencji osiąganiu celów biznesowych organizacji. Założenia budowy funkcjonalnej metodyki zarządzania projektami teleinformatycznymi w Policji przedstawiono w sposób szczegółowy w rozdziale czwartym.
Główną przesłanką opracowania metody zarządzania projektami była potrzeba wdrożenia narzędzia dopasowanego do możliwości i zidentyfikowanych potrzeb organizacji. Zaproponowane zostało heurystyczne podejście oparte na twórczym myśleniu, poprzedzone analizą ogólnodostępnych metod zarządzania projektami IT.
W rozdziale piątym wykazany został związek między jakością wdrażanych rozwiązań teleinformatycznych w Policji a jej bezpieczeństwem. Poruszona problematyka bezpieczeństwa daje obraz ewolucji tego pojęcia.
Na podstawie istniejących definicji i poglądów omówiony został jego fenomen w najróżniejszych kontekstach.