„Kreatywność” to książka dla menedżerów, którzy chcą poprowadzić swych pracowników na nowe wyżyny, podręcznik dla każdego, kto dąży ku oryginalności, i pierwszy wgląd za kulisy Pixar Animation – wspólnie zajrzymy na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), w trakcie których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę –dodatkowo, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najkorzystniejsze". Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, stwarzając tak doskonałe filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki użytkowane przez Pixara, które sprawiły, iż wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna. Przeczytaj i zainspiruj się jak zbudować wraz ze swymi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie.