Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe o charakterze teoretyczno-empirycznym. Wybór lobbingu jako tematu badań i profesjonalizacji jego funkcji jest niezwykle interesujący i ważki naukowo. Zawód lobbysty funkcjonuje od dawna, jednak nie prowadzono do tej pory prac badawczych zmierzających do uporządkowania wiedzy o kompetencjach podmiotów zajmujących się działalnością lobbingową, a tym bardziej współczesnego lobbysty. Wokół zjawiska lobbingu i zawodu lobbysty skupione są głównie negatywne opinie, stąd zamierzenia Autorki, których celem jest „odczarowanie" negatywnego obrazu i skupienie się na jego profesjonalizacji jest niezwykle cenne.
Do niewątpliwych atutów recenzowanej monografii można zaliczyć wypełnienie luki badawczej dotyczącą kompetencji lobbystów, opracowanie koncepcji cyklu modelowania kompetencji lobbysty i uporządkowanie cyklu instytucjonalizacji i profesjonalizacji lobbingu. Monografia ta, o walorach teoretycznych, metodycznych i poznawczych, wnosi wyraźny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu.
Prof. Dr hab. Zdzisława Janowska
Recenzowana monografia jest pierwszym na gruncie krajowym opracowaniem, prezentującym i systematyzującym teoretyczno-metodyczne i poręczne aspekty diagnozy i projektowania modelu kompetencji współczesnego lobbysty. Stanowi pokaźne i zasadnicze wzbogacenie dotychczasowego krajowego dorobku w obszarze działalności lobbingowej i kreowania wzorców kompetencyjnych zawodu lobbysty.
Podjęty przez Autorkę problem badawczy sprowadzający się do diagnozy i projektowania modelu kompetencji lobbysty należy uznać za aktualny, pokaźny i ważny z punktu widzenia profesjonalizacji działalności lobbingowej, wpisujący się w metodologiczny nurt zarządzania kompetencjami w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. I subdyscyplinę zarządzania publicznego.
Rezultaty studiów i rzetelnych badań empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę, obejmują nie tylko diagnozę poziomu i struktury kompetencji krajowych lobbystów, ale także autorski model kompetencji zawodowych lobbystów, którego implementacja może stanowić wyraźny czynnik profesjonalizacji usług lobbingowych.
Prof. Dr hab. Janusz Czekaj
ISBN: 9788301199890
Kod paskowy: 9788301199890
Autorzy: Dzieńdziora Joanna
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20411
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 385
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5
Głębokość (mm): 20
Waga: 0.63
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka