W gospodarce rynkowej nieraz zachodzące zmiany zmuszają do nowego spojrzenia na funkcje wykonywane przez firmę. Jedną z nich jest planowanie stanowiące uniwersalny cykl odbywający się w kontekście określonego otoczenia, co pociąga za sobą określenie celów jakie przedsiębiorstwo pragnie osiągnąć w swojej działalności. Przedsiębiorca formuje dzisiaj scenariusz sytuacji, która może wystąpić w przyszłości – za miesiąc lub pięć lat, musi zatem przewidzieć pewne sytuacje tworząc liczbę hipotecznych scenariuszy, po to, aby wybrać najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie dla swego profilu. Takim scenariuszem jest właśnie biznesplan, który opracowuje się po to, aby przedstawić go w formie papierowej:
• zarządowi spółki,
• radzie nadzorczej,
• inwestorom, którzy dysponują wolnym kapitałem i chcą, choćby podejmując szerokie ryzyko, organizować wspólne przedsięwzięcia,
• kierownictwu banków finansujących działalność przedsiębiorstwa.
poprawnie sporządzony biznesplan powinien rozpoczynać się od sformułowania wartości wyznawanych w firmie, a także od wizji jej przyszłości,typowo powinien wyróżniać się opisem interesującego pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej. Warunkiem powiększenia efektywności biznesplanów sporządzanych przez ich autorów jest zwrócenie szczególnej uwagi na opis poszczególnych powiązań kooperacyjnych (fuzji i przejęć, outsourcingu, przedsięwzięć rodzaju joint venture i klastrów) z innymi podmiotami gospodarczymi w analizowanym dokumencie, które firmy będą realizować w celu powiększenia efektywności warunkującej funkcjonowanie potencjalnego przedsiębiorstwa.
Książka została napisana z myślą nie tyle o obfitych podmiotach gospodarczych, ile o mikro-, niewielkich czy przeciętnych przedsiębiorstwach stanowiących siłę napędową gospodarki. Mniejszej wielkości jednostki gospodarcze, nie posiadając dostępu do rozległego spektrum danych finansowych, w świetle sporządzonych biznesplanów, w których kluczowym punktem jest opis analizy sytuacji finansowej są częściej narażone na porażkę szerokie koncerny czy holdingi.
Podtytuł: Ujęcie ekonomiczne
ISBN: 9788381020909
Kod paskowy: 9788381020909
Autorzy: Ejsmont Aneta
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 181
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.12
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.304
Języki: polski
Wiek: 15-99 lat
Grupa towarowa: Książka