Strategia błękitnego oceanu podważa dogmaty o tym, co trzeba robić, żeby wygrywać na rynku. Ukazuje, że jedynym sposobem pokonania konkurencji jest… zaprzestanie prób jej pokonania.
Tak zrobił Cirque du Soleil, który osiągnął sukces, bo nie konkurował z innymi cyrkami. Zamiast tego stworzył zupełnie nową jakość – unikalne, bajecznie kolorowe, poetyckie przedstawienia łączące magię teatru i cyrku, dla dorosłej, wymagającej publiczności.
I w 20 lat osiągnął przychody, o jakich globalny lider branży cyrkowej nie mógłby marzyć choćby w ciągu 100 lat!
Takie możliwości dają rynkowe błękitne oceany, które są przeciwieństwem czerwonych, krwawych oceanów wyniszczającej konkurencji, a oferują niewykorzystaną przestrzeń i szansę na zyskowny wzrost.
Książka Strategia błękitnego oceanu, poszerzona o świeże rozdziały, zawierająca opisy ponad 150 posunięć strategicznych w 30 branżach na przestrzeni ponad 100 lat, wykazuje, że trwały sukces nie bierze się z walk z konkurencją, lecz właśnie ze stworzenia własnego błękitnego oceanu.
Ze Strategii błękitnego oceanu dowiemy się, co robić, by konkurencja stała się nieistotna. Dzięki niej poznamy również reguły i narzędzia do wykorzystania w tworzeniu i zajmowaniu własnych błękitnych oceanów.
powiększone wydanie mieści:
• Nową przedmowę - Pomocy! Mój ocean staje się czerwony
• Aktualizacje analiz przypadków
• Dwa nowe rozdziały - Wyrównanie i Odnowa, oraz zwiększony trzeci - Pułapki czerwonego oceanu, odpowiadający na pytania najistotniej nurtujące czytelników w ciągu ostatnich 10 lat.
Tytuł Strategia błękitnego oceanu jak stworzyć niekwestionowaną przestrzeń rynkową i sprawić żeby konkurencja stała się nieistotna Autorzy W. Chan Kim, Renee Mauborgne Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380874008 ISBN 9788380874008 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Ekonomia liczba stron 354 Format 16x23x2 cm Rok wydania 2018 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.666 kg