Rozważania zawarte w książce koncentrują się wokół problematyki zasilania informacyjnego procesów decyzyjnych w działalności marketingowej prowadzonej w firmach handlowych. Skoncentrowano się na funkcjach i elementach systemu wspomagania decyzji marketingowych, technikach informacyjnych, a także zbiorach niezbędnych informacji w strategicznych i operacyjnych obszarach działalności przedsiębiorstw handlowych. Znaczącym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak firmy prowadzące działalność handlową powinny organizować, a także wykorzystywać system informacyjny i technologie z nim związane, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na poręczne dane rynkowe i marketingowe, żeby podejmować dobre decyzje sprzyjające osiąganiu celów marketingowych, finansowych, ekonomicznych i pozaekonomicznych w warunkach stabilnego rozwoju.
W przedsiębiorstwach handlowych systemy informacyjne mają szczególne użycie w obszarze działań związanych z obrotem towarowym, marketingiem i logistyką (systemy automatycznej identyfikacji towarów, systemy elektronicznej wymiany informacji, CRM, automation marketing, edukacja potencjalnego klienta). Wykorzystanie innowacyjnej technologii informacyjnej (TI) w zarządzaniu marketingowym sprzyja wzmacnianiu konkurencyjności firmy handlowej.
Książka uwzględnia zapotrzebowania rozmaitych segmentów czytelników. Stanowi wartościowe źródło wiedzy dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw handlowych, menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie ofertą marketingową, podejmowanie decyzji strategicznych, a także operacyjnych. Książka adresowana jest także do pracowników uczelni badających procesy informacyjne dokonujące się w sektorze handlu oraz do studentów uczelni ekonomicznych, zwłaszcza studiujących na kierunkach zarządzanie, handel i marketing i logistyka.
Tytuł Systemy informacyjne w przedsiębiorstwach handlowych Autor Ireneusz P. Rutkowski Wydawnictwo PWE EAN 9788320824124 ISBN 9788320824124 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 320 Format 16.2x23.7x1.3 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.418 kg