Każda decyzja podjęta na gruncie zarządczym musi być poprzedzona rzetelną diagnozą, analizą oraz oceną problemu będącego wyznacznikiem podjęcia decyzji. Nie ulega kwestii, iż decyzje przedsiębiorcze są następstwem działań, które przeważnie opierają się na wykorzystaniu aparatu ilościowego. Przyjęcie adekwatnych założeń, spójnych z uwarunkowaniami, w jakich podejmuje się decyzje, doprowadzi analityka do trafnych wniosków. Twarde argumenty w postaci obliczeń stanowią fundament trafności w podejmowaniu decyzji. Niemniej jednak, mimo wskazań wynikających z obliczeń, niejednokrotnie trzeba mieć na uwadze, że każda decyzja – nawet słuszna – jest obarczona ryzykiem i niepewnością wynikającymi z dynamicznie zmieniających się warunków na rynku. Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie użycia instrumentarium ilościowego w podejmowaniu decyzji przedsiębiorczych w zakresie analizy rynku, optymalizacji produkcji, diagnozowania i ograniczania ryzyka, uwzględniania sezonowości, jaka występuje na rynku, czy kwantyfikacji przyczyn kształtowania się danego zjawiska. Każdy rozdział składa się ze wstępu teoretycznego, ograniczonego do minimum, i studiów przypadków wraz z rozwiązaniami. Mamy nadzieję, że książka przekona nieprzekonanych o znaczności metod ilościowych dla podejmowania decyzji o znamionach przedsiębiorczych. Tytuł Decyzje przedsiębiorcze z użyciem metod ilościowych Autor Mariusz Nyk Wydawnictwo PWE EAN 9788320825985 ISBN 9788320825985 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 132 Rok wydania 2024 Oprawa Miękka Wydanie 1