Książka – pierwsza taka na polskim rynku wydawniczym – ujmuje kompleksowo aktualną wiedzę o targach i wystawach. Na publikację składa się ponad 500 haseł – kluczowych dla zrozumienia istoty współczesnych wydarzeń wystawienniczych, sprawnego ich stosowania w działalności marketingowej, zajmowania się nimi z perspektywy edukacji targowej i w ramach badań naukowych.
Strony książki wypełniają opisy pojęć i przykłady odnoszące się do szeroko rozumianego wystawiennictwa. Są to równocześnie hasła tradycyjnie kojarzone z targami, jak i takie, które nawiązują do aktualnych warunków funkcjonowania wydarzeń wystawienniczych, w tym m.in.
wpływu, jaki wywarł na nie rozwój cyberprzestrzeni. Na opracowanie składają się także wyjaśnienia nowych pojęć, które nie pojawiły się jeszcze w polskiej literaturze poświęconej targom. Przedstawiono terminy odwołujące się do historii targów i wystaw, te dotyczące uwarunkowań prawno-etycznych aktywności wystawienniczej, jak jeszcze zjawisk będących obecnie najważniejszymi wyzwaniami przemysłu targowego.
Czytelnicy odnajdą tu także hasła związane z budowami i budową stoisk, a także zapoznają się z charakterystyką najważniejszych trendów w wystawiennictwie. W zwięzłej formie opisano wiodących operatorów targowych w Polsce i liczne organizacje branżowe integrujące sektor wystawiennictwa na przeróżnych szczeblach.
Oprócz odniesień do targów uwzględniono terminy dotyczące wystaw gospodarczych i wystaw światowych. Treść książki to efekt pasji autora. Ponad dwie dekady wypełniły mu dziesiątki wyjazdów na targi w Polsce i poza granicą, setki rozmów z wystawcami i organizatorami imprez, tysiące obejrzanych prezentacji targowych.
Zamierzeniem autora było przybliżenie tematyki targów wszystkim osobom, które chcą poszerzyć wiedzę z zakresu wystawiennictwa. Mogą to być jednocześnie akademicy, jak i uczniowie oraz studenci. Książka zyska w dodatku uznanie w oczach praktyków, gdyż pozwoli im usystematyzować wiedzę i znaleźć inspirację.
Tytuł Kompendium wiedzy o targach i wystawach Autor Marcin Gębarowski Wydawnictwo PWE EAN 9788320826029 ISBN 9788320826074 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing ilość stron 324 Rok wydania 2024 Oprawa Miękka Wydanie 1