Autorzy – członkowie Stowarzyszenia Mentorów Promentor – prezentują w publikacji zróżnicowane aspekty mentoringu i pokazują jego użyteczne użycie w odmiennych środowiskach, m.in.: w edukacji, biznesie, czy w organizacjach.
W książce poruszono zagadnienia takie jak: rola mentora i mentee, a także łączącej ich relacji; umiejętności, jakie powinien mieć i rozwijać mentor; wskazówki dotyczące metod pracy mentora; korzyści i bariery związane z wdrażaniem programów mentoringowych w organizacji.
ergonomicznym uzupełnieniem jest pokaźny aneks obejmujący m.in. Kodeks wartości zawodowych mentora i relacji mentorskiej, standardy pracy mentora, a także sugerowane praktyki.
Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, którzy opracowują i wdrażają programy rozwojowe i dla kadry kierowniczej średniego i wysokiego szczebla, planującej zdobyć nowe kompetencje w rozwijaniu, angażowaniu i motywowaniu podwładnych, a także wzmocnić własne umiejętności. Zainteresuje także nauczycieli akademickich reprezentujących nauki społeczne i kształcących specjalistów w zakresie zarządzania.
„Zapraszamy państwa do lektury. Mamy nadzieję, że przybliży ona ideę mentoringu i jego prawidłowe praktyki, odpowie na pojawiające się pytania i zainspiruje do własnych poszukiwań w zakresie tej sugerowanej przez nas formy rozwoju, tak aby idea mentoringu docierała do jak największej liczby osób i była wszechstronnie stosowana".
Aleksandra Stanković, fragment wprowadzenia