Pojęcie siły producenta (brand equity) jest obecne w literaturze biznesowej od ponad trzech dekad. W tym czasie pojawiło się sporo propozycji ujęcia tematu z wielu zróżnicowanych perspektyw, co znalazło swoje przełożenie na metodologie badawcze, jednocześnie akademickie jak i komercyjne.
Książka Dariusza Kubuja przeprowadza czytelnika przez ten labirynt pojęciowy, głęboko wnikając w genezę i ewolucję poszczególnych podejść na gruncie psychologii, socjologii, ekonomii, marketingu i zarządzania.
Czytelnicy niewątpliwie docenią szczególnie rzeczowe recenzje najpopularniejszych metod badania marek dostępne na polskim rynku – nigdy dotychczas nie zaprezentowano aż tylu szczegółów tych metodologii i nie poddano ich krytyce naukowej.
Ważnym atutem jest przy tym unikalna wiedza funkcjonalna Autora, co umożliwia omawianie zalet i wad poszczególnych metod z uwzględnieniem doświadczeń zgromadzonych w ciągu trzydziestoletniej pracy w biznesie.
W książce nie zabrakło także ujęcia tematu z punktu widzenia najnowszych osiągnięć psychologii mówiących o roli nieświadomości i wywodzących się z tego nurtu badań neuromarketingowych. Jest to cenne źródło aktualnej wiedzy dla wszystkich praktyków marketingu, którzy zarządzają markami, pracowników firm badawczych, a także osób zajmujących się markami naukowo lub studiujących marketing, biznes i psychologię konsumenta.
Książka odwołuje się do wyjątkowo zaawansowanej i rzetelnej wiedzy z zakresu marketingu (badania cenowe), ekonomii i matematyki (rachunek prawdopodobieństwa), wiedzy o reklamie (jej rola w kontekście budowania marek) oraz postaw i procesów nieświadomych (psychologia).
Ta interdyscyplinarność jest w mojej opinii ogromną zaletą. Choćby osoba prawidłowo znająca się na opisywanym zagadnieniu może się dużo nowego dowiedzieć. Autor odnosi się wyjątkowo krytycznie do wielu podejść do rozumienia i badania marek (obecnych w nauce i praktyce), wykorzystywanych bezrefleksyjnie („bo zawsze się tak robi"), dyskutuje z nimi i argumentuje, dlaczego powinny być inaczej prowadzone.
Prof. Dr hab. Dominika Maison Katedra Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych, Uniwersytet Warszawski To interdyscyplinarne studium fenomenu marki. Po tę pozycję powinien niezbędnie sięgnąć każdy, kto zajmuje się marketingiem oraz wszyscy ci, którzy interesują się światem wokół nas.
producenta bowiem ten świat w obszernym stopniu zdominowały. Einstein powiedział kiedyś, iż zagadnienia naukowe powinny być ukazujene tak prosto, jak to możliwe. Ale nie prościej. Dariusz Kubuj tak właśnie przedstawia zagadnienia producenta.
Nikt w Polsce nie wie o tym temacie więcej niż on. Prof. Dr hab. Dariusz Doliński, kierownik Katedry Psychologii Społecznej, Wydział Psychologii we Wrocławiu, Uniwersytet SWPS Tytuł Brand Equity. Metody badania siły marek Autor Dariusz Kubuj Wydawnictwo PWN EAN 9788301223250 ISBN 9788301223250 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing kolekcja Zrozumieć rynek i konsumenta liczba stron 420 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 1