Wyobraź sobie nieduże, nierentowne stoisko rybne.
Czy potrafiłbyś zmienić taką firmę w modelową organizację, która stanie się wzorem dla korporacji z całego świata?
Czy zdołałbyś przyciągnąć do zwykłego stoiska rybnego tłumy dziennikarzy, nie wydając ani grosza na reklamę?
Czy napisałbyś o stoisku rybnym książkę, która zostałaby przetłumaczona na 34 języki?
Czy potrafiłbyś zachęcić liderów takich firm jak Panasonic, Ford czy Marriott, aby przyjeżdżali na twoje stoisko i układali na nim ryby po to, by poznać niezwykłą, wytwarzaną przez ciebie kulturę organizacyjną?
Potrafił to zrobić John Yokoyama, właściciel stoiska rybnego Pike Place Fish w Seattle, i każdy inny człowiek dzięki tej książce będzie wiedział, jak to zrobić.
Jak uskrzydlić swoją markę?
John Yokoyama opowiada prostą historię o tym, jak zmienił małą, nierentowną firmę Pike Place Fish w modelową organizację, na której wzorują się spore międzynarodowe korporacje, takie jak Shell Oil Company. Historię o tym, jak uskrzydlić pracowników i nadać ich czynom głębszy sens. Jak odmienić nieprzyjazne środowisko pracy i stworzyć inspirującą, jedyną w swym typu kulturę organizacyjną.
Wszystko zaczęło się od sformułowania wizji – Yokoyama i jego pracownicy postanowili przekształcić zwykłe stoisko rybne w markę światowej sławy i wszelkimi przystępnymi sposobami udoskonalać życie jej klientów, dostawców, a także wszystkich, którzy nawiązują z nią kontakt.
Strategie i zasady, które przyniosły Yokoyamie błyskotliwy sukces, mogą być wykorzystywane przez przedsiębiorców, menedżerów i sprzedawców wszędzie tam, gdzie niezbędne są: ulepszona obsługa klienta, wyższa motywacja pracowników i bardziej przyjazne środowisko pracy. Skoro Pike Place Fish, marka w niedużo atrakcyjnej branży, gdzie konieczna jest ciężka praca fizyczna, osiągnęła tak niemało, to wyobraź sobie, co możesz osiągnąć ty w swej organizacji.
***
Menedżerowie i przedsiębiorcy nieraz próbują zmieniać zachowania podwładnych. John Yokoyama zaczął od przeciwnej strony. Postanowił, kim chce być, i stworzył mocną wizję. Zamiast wymagać rezultatów, zainspirował pracowników. Jego marka, Pike Place Fish, stała się wzorcową organizacją, opisywaną w podręcznikach dla menedżerów na całym świecie. John Yokoyama jest wielkim liderem i ma nam wszystkim do przekazania coś ważnego. Ta książka to rewolucja w zarządzaniu kadrami.
John Christensen, dyrektor zarządzający ChartHouse Learning, współautor serii FISH!
Yokoyama i Michelli wyjaśniają, jak znaleźć głębszy sens w pracy i w życiu prywatnym. Zdaj się na ich doświadczenie. Dowiedz się, jak motywować ludzi i czym zachwycać klientów.
Ken Blanchard, współautor bestsellerów z linii Jednominutowy Menedżer
***
John Yokoyama jest właścicielem światowej sławy stoiska rybnego Pike Place Fish. Jest zapalonym wędkarzem: już jako dziecko łowił z ojcem ryby na wodach Puget Sound. Doświadczenie w handlu zdobył, pracując na straganie ojca na rynku Pike Place w Seattle. W wieku 25 lat przejął stoisko rybne, znane dziś na całym świecie jako World Famous Pike Place Fish.
Dr Joseph Michelli jest psychologiem, konsultantem do spraw organizacji miejsca pracy, gospodarzem modnego programu radiowego, zawodowym mówcą i autorem książki Humor, Play and Laughter. Doradza firmom z całego świata, jak tworzyć inspirujące i przychylne kultury organizacyjne.