Pracownik (employee) od momentu podjęcia pracy w organizacji staje się częścią jej „organizmu". Równocześnie otwiera się dla niego świat nowych doznań, doświadczeń (experience). Od tego, jak ten świat subiektywnie postrzega, zależy czas i jakość jego relacji z organizacją. Ważne jest zatem nie tylko wycinkowe (typu candidate experience), ale też kompleksowe kształtowanie doświadczeń pracowników w ramach zarządzania kapitałem ludzkim. Chodzi o doświadczenia:
- sensoryczne,
- emocjonalne,
- intelektualne,
- behawioralne i
- społeczne,
a zatem o te same typy modułów doświadczeń, które są także udziałem klientów, co nie powinno dziwić, zważywszy, iż pracownicy to tzw. Kupujący wewnętrzni. Tego rodzaju prezentacja treści zarządzania najważniejszym kapitałem – kapitałem ludzkim – odpowiada obecnemu etapowi rozwoju rynku, a mianowicie – rynkowi doznań. Czy oznacza ona zerwanie z dominującym w zarządzaniu kapitałem ludzkim neopozytywistyczno-funkcjonalistyczno-systemowym paradygmatem? Na to pytanie starano się w książce znaleźć odpowiedź. Adresowana jest ona jednak nie tylko do teoretyków, lecz także do praktyków z obszaru human resources (zwłaszcza: do projektantów ds. Doświadczeń pracowników) poszukujących sposobów na wykreowanie wartościowych związków z employees „na miarę naszych czasów".
Tytuł Employee experience. Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznań Autor Anna Lipka Wydawnictwo PWE EAN 9788320824988 ISBN 9788320824988 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 226 Format 16.2x23.5x1.1 cm Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.368 kg