Celem książki jest rozszerzenie know-how w obszarze wspomagania informacyjnego menedżerów produkcji i pokazanie możliwości i potencjalnych korzyści, jakie wiążą się z wykorzystaniem postępowych systemów informatycznych.
W innowacyjnym przedsiębiorstwie produkcyjnym, działającym zgodnie z koncepcjami czwartej rewolucji przemysłowej, realizującym paradygmat produkcji zindywidualizowanej, zgodnej z kryteriami klienta wspomaganie informacyjne powinno dotyczyć zwykle następujących trzech obszarów: 1) zbierania wymagań klientów i klarownego ich komunikowania na wszystkich stopniach struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, 2) wydajnej realizacji cyklu projektowania na jednostkowe zamówienie klientów, 3) wydajnej realizacji cyklu produkcji sprężystej, umożliwiającej wdrożenie strategii masowej kastomizacji.
W książce omówiono każdy z tych obszarów, poczynając od podstawowych pojęć, poprzez szczegółową charakterystykę i przykłady poszczególnych rozwiązań informatycznych, aż do rekomendacji innowacyjnania menedżerów produkcji podejmujących działania w danym obszarze.Książka jest przeznaczona dla wszystkich obecnych i potencjalnych menedżerów produkcji, także w najmniejszych i średniej wielkości przedsiębiorstwach.
Zaprezentowane w niej instrumentarium metod informacyjnego wspomagania produkcji wyrobów zindywidualizowanych, przy odpowiedniej selekcji i dostosowaniu do profilu działalności danego przedsiębiorstwa, może pozwolić na dokonanie jego cyfrowej transformacji w organizację klientocentryczną, działającą zgodnie z założeniami Przemysłu 4.0 i inteligentnej fabryki (ang.
smart factory). Na dodatek książka może stanowić uzupełnienie treści wykładowych w kształceniu studentów na kierunkach: zarządzanie i inżynieria produkcji, mechanika i budowa maszyn, informatyka, a także innych, których program obejmuje omawianą problematykę.
Tytuł Wspomaganie informacyjne menedżerów produkcji Autor Grzegorz Ćwikła,Filip Górski,Justyna Patalas-Maliszewska Wydawnictwo PWE EAN 9788320824599 ISBN 9788320824599 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 294 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1