Scott Galloway, profesor szkoły biznesu NYU i autor bestsellerów z pierwszych miejsc listy „New York Timesa”, prezentuje wnikliwą analizę tego, kto wygra, a kto może przegrać w świecie po pandemii. Epidemia COVID-19 zmieniła sypialnie w biura i poszerzyła przepaść między bogatymi i biednymi, młodymi i osobami starszymi, noszącymi maskę i nienawidzącymi masek.
Niektóre marki – takie jak sprzedawca sprzętu do ćwiczeń w domu Peloton, dostawca oprogramowania do wideokonferencji Zoom czy Amazon – z dnia na dzień zostały zasypane lawiną zamówień. Nad innymi – restauracjami, biurami podróży, hotelami czy organizatorami rozrywki na żywo – wisi widmo bankructwa.
Jak jednak podkreśla bestsellerowy autor Scott Galloway, pandemia nie tyle przyczyniła się do wystąpienia pewnych zmian, ile raczej przyspieszyła rozwój trendów, które już zdążyły potężnie się zarysować. W swej książce Post Corona kreśli więc obraz kryzysu i szans, jakie przed nami stoją.
Dla niektórych firm, takich jak Facebook, Google, Apple, Spotify, Netflix, Tesla, Uber czy innych technologicznych gigantów, czas zamętu będzie okresem rozkwitu. W innych branżach, choćby w szkolnictwie i wyższej edukacji czy opiece zdrowotnej, bez kontaktu osobistego trudno będzie dostarczyć realną wartość swoim odbiorcom.
Pandemia przyspieszyła też pewne przemiany, które już dokonywały się w społeczeństwie i w polityce, uwypuklając rozbieżność pomiędzy wizją silnych państw a smutną rzeczywistością naznaczoną zmniejszaniem się poziomu życia ich obywateli.
Łącząc swój charakterystyczny humor i zuchwały fason z przenikliwymi spostrzeżeniami biznesowymi i sporadycznie dawką stosownego gniewu, Galloway proponuje w równym stopniu ostrzeżenia i nadzieje. Nikt nie spodziewa się pochwały socjalizmu od amerykańskiego przedsiębiorcy i profesora marketingu z Nowego Jorku.
A jednak. Post Corona to oparte na ilośćch i purytańskim rozsądku ostrzeżenie: dzisiejszy kapitalizm prowadzi nas do zguby. Przy obszernym współudziale Amazona, Apple’a, Google’a i Facebooka. Ładna i dowcipnie napisana książka, która z perspektywy gospodarczej przedstawia, jaki świat wyłoni się z pandemicznej katastrofy.
Aleksandra Karasińska, redaktorka prowadząca „Forbes Women Polska” Lektura obowiązkowa dla wszystkich niebanalnych świata po pandemii, widzianego z perspektywy gigantów z Doliny Krzemowej. Scott Galloway, jak za każdym razem bezkompromisowy i prowokujący w swoich osądach, zajadły krytyk Big Techów, odkrywa, jak dzięki pandemii w całości zdominowały one nasze życie, nie pozostawiając nam wyboru.
Na szczęście Galloway nie tylko straszy. Stara się znaleźć w swych rozważaniach równowagę między sceptycyzmem i nadzieją. To jak szczepionka na bezrefleksyjność naszych czasów. Joanna Mosiej-Sitek, dyrektor zarządzająca „Gazety Wyborczej”, redaktor naczelna „Wysokie Obcasy Praca” Koronawirus zmienił reguły gry.
Nastąpiło pokaźne przyspieszenie. To, co miało się wydarzyć w ciągu dziesięciu lat, nastąpiło zaledwie w ciągu kilku miesięcy, a Galloway, w swym tradycyjnym stylu, pędzi w poprzek tych trendów, łącząc kropki, które dla innych są niewidoczne.
I możesz się z nim nie zgadzać, ale ta książka zmusi cię do myślenia. Perfekcyjna lektura perfekcyjnego autora. Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska” To paradoks: pandemia COVID-19, która sparaliżowała dużą część światowej gospodarki, równocześnie zdynamizowała zmiany.
Zapoczątkowała świeże trendy, inne zawróciła,z reguły – jak twierdzi Scott Galloway – wzmocniła dotychczasowe. Jego książka to w zamyśle przewodnik po postpandemicznej rzeczywistości.choćby gdyby niektóre jego prognozy okazały się chybione, warto zapoznać się z diagnozą, z której wyrastają.
Zamknięci w domach możemy sobie bowiem nie zdawać sprawy z tego, jak szczególnie świat przyspieszył. Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz „Parkietu” i „Rzeczpospolitej” Z prof. Gallowayem można się zgadzać lub nie, ale jego publikacje nie bez powodu wywołują obszerne dyskusje.
Tak też jest w sytuacji Post Corony; podobnie jak wcześniejsza szeroka Czwórka, tak i najnowsza książka Scotta Gallowaya zmusza do refleksji – nad biznesem, gospodarką, wreszcie nad naszymi własnymi nawykami.
To atrakcyjny wstęp do tego, żeby kompleksowo zrozumieć, jak daleko idące skutki będzie miała pandemia koronawirusa. Michał Wąsowski, dziennikarz Business Insider Polska SARS jest zły, ale nie jest wieczny.
Scott Galloway ma pomysł, co zrobić, aby i tym razem sprawdziło się porzekadło, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Potraktujcie tę książkę jako prawidłowe otwarcie debaty, która powinna już trwać.
dzisiaj się decyduje, jak będziemy żyli, gdy szok tej pandemii minie. Jacek Żakowski, dziennikarz „Polityki”, kierownik Katedry Dziennikarstwa w Collegium Civitas Tę książkę czyta się prędko i płynnie, a zawartym w niej argumentom trudno się oprzeć.
To niesamowicie transparentna analiza bieżących wydarzeń i ich potencjalnych konsekwencji dla przyszłości. „The Financial Times” *** SCOTT GALLOWAY wykłada marketing na Stern School of Business przy NUY, prowadzi też aktywną działalność przedsiębiorczą.
W 2012 roku został zaliczony poprzez Poets & Quants do grona najkorzystniejszych światowych profesorów biznesu. Założył dziewięć firm, w tym Prophet, Red Envelope oraz L2. Jest autorem bestsellerów szeroka czwórka, a także The Algebra of Happiness.
Zasiadał w radach dyrektorów The New York Times Company, Urban Outfitters i Haas School of Business przy UC Berkeley. Dociera do milionów odbiorców za pośrednictwem podcastów Prof G i Pivot, bloga No Mercy/No Malice, a także kanału Prof G w serwisie YouTube.
W 2002 roku „Adweek” uznał Pivota za najkorzystniejszy podcast biznesowy roku. W 2019 roku Galloway założył internetową platformę edukacyjną Section4, za pośrednictwem której przekazuje praktykom wiedzę na temat strategii biznesowej (section4.com).
Tytuł POST CORONA. Biznes w czasach pandemii Autor Scott Galloway Tłumacz Magda Witkowska Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382310702 ISBN 9788382310702 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Biznes ilość stron 295 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka ze skrzydełkami